دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی و راهنمای فرهنگستانهای هنر تهران

معرفی و راهنمای فرهنگستانهای هنر تهران

دانشگاه و فرهنگسرای هنری

دانشکده هنرهای زیبا یکی از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشکده‌های دانشگاه تهران است. زمانی که بیش از هفتاد سال پیش افتتاح شد، پایه های مطالعات آکادمیک در اشکال مختلف هنر را در ایران پی ریزی کرد. امروزه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران مرکز منحصربه‌فردی برای مطالعه هنر در تمامی رشته‌های مختلف آن است و تأثیر آن به‌ویژه در ایران و خاورمیانه قوی است. این دانشکده در آبان 1338 با نام هنرکده شروع به فعالیت کرد. تمرکز اولیه بر روی سه زمینه معماری، نقاشی و مجسمه سازی بود. اکنون با گذشت بیش از هفت دهه از تأسیس آن، در نزد ایرانیان به ویژه در عرصه هنرهای تجسمی، معماری و شهرسازی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


در سال 1384 بود که دانشکده هنرهای زیبا گسترش یافت و به دانشکده هنرهای زیبا متشکل از پنج دانشکده معماری، شهرسازی، طراحی صنعتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی و یک پژوهشکده با عنوان فرهنگ و هنر تغییر نام داد. . در حال حاضر دانشکده هنرهای زیبا بیش از 110 عضو هیئت علمی دارد. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان و اعضای هیأت علمی این دانشکده در حال حاضر از چهره های برجسته و شناخته شده در کشور و در برخی موارد در سطح بین المللی هستند. این افراد جوایز معتبر مختلفی را در جشنواره های هنری در سراسر جهان کسب کرده اند. دانشکده هنرهای زیبا از مدارس زیر تشکیل شده است:


فرهنگستان هنر : راهنمای جامع

فرهنگستان هنر ، واقع در قلب تهران، یک قطب فرهنگی و هنری است. این بنای باشکوه که در خیابان ولیعصر (عج) قرار دارد، گواه زیبایی معماری ایرانی است. آکادمی به طور منظم میزبان نقدها و بحث های فیلم است که توسط هنرمندان محبوب و قابل دسترس هدایت می شود. چیزی که آن را جذاب تر می کند این است که بیشتر این جلسات رایگان و برای عموم آزاد است.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


تسهیلات حیاط‌های آکادمی که به سبک معماری هخامنشی و ساسانی ساخته شده است، اغلب مورد بازدید علاقه‌مندان جوان قرار می‌گیرد و غرق در نقد یا گفتگوی فیلم است. علاوه بر این، آکادمی دارای یک انتشارات هنری تخصصی و کتابفروشی است که مکانی عالی برای علاقه مندان به هنر برای یافتن جدیدترین کتاب های هنری است.

برنامه ها و رویدادها نمایشگاه های هنری منظم در حوزه هنرهای هفتگانه در آکادمی برگزار می شود که با سمینارها و سمپوزیوم های مختلف تکمیل می شود. شایان ذکر است، آکادمی اغلب برای فیلم‌های کوتاه، مقالات و سایر آثار هنری درخواست ارسال و برای قطعات برتر جوایزی ارائه می‌کند.

کتابخانه آکادمی کتاب های تخصصی در زمینه هنر را در اختیار اعضای خود قرار می دهد.

تاریخچه فرهنگستان هنردر اواخر سال 1377در شورای انقلاب فرهنگی با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی تأسیس شد. این شورا در کنار دیگر هنرمندان و سیاستمداران برجسته، میرحسین موسوی را به عنوان سرپرست این نهاد برگزید.

گروه های تخصصی

آکادمی بر هفت حوزه تخصصی تمرکز دارد:

سینما

تئاتر و ادبیات نمایشی

صنایع دستی و هنرهای سنتی

موسیقی

معماری و شهرسازی

هنرهای تجسمی

چند رسانه ای

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، نزدیک خیابان طالقانی، پلاک 1552

شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 2:30 بعد از ظهر

مبلغ ورودی رایگان است.

مدت زمان بازدید انتظار داشته باشید بین 30 دقیقه تا 1 ساعت برای بازدید خود وقت بگذارید.

با وسیله نقلیه شخصی فرهنگستان در تهران، خیابان ولیعصر، کمی قبل از خیابان طالقانی، پلاک 1552 واقع شده است.

مترو به خط 3 یا 4 بروید و در ایستگاه تئاتر شهر پیاده شوید. به سمت میدان ولیعصر حرکت کنید. آکادمی 500 متر پیاده تا ایستگاه تئاتر شهر فاصله دارد.

با اتوبوس های خط 1 مترو در چهارراه ولیعصر پیاده شوید و چند دقیقه به سمت میدان ولیعصر پیاده روی کنید تا به آکادمی برسید.



فرهنگسرای نیاوران، قطب فرهنگ و هنر

اولین مرکز فرهنگی ، جایگاه مهمی در میراث فرهنگی کشور دارد. این مرکز فرهنگی که در تهران، در منطقه سرسبز نیاوران شمال تهران واقع شده است، برای کسانی که علاقه مند به کاوش در غیبت هنر و فرهنگ ایرانی هستند، ضروری است. این مرکز با ترکیبی از سبک های معماری پست مدرن و سنتی طراحی شده است که دارای امکانات متنوعی از جمله کتابخانه، دو گالری هنری، دو سالن تئاتر، رستوران و کافه می باشد.

کامران دیبا، معمار سرشناس زمان خود، فرهنگسرای نیاوران را طراحی کرد. ساخت این مجموعه در سال 1355 آغاز و در سال 1356 به پایان رسید.

آثار معرق آینه ای باشکوه هنرمند برجسته منیر فرمانفرمائیان شاهرودی در ورودی تالار اصلی با تلفیقی از معماری منحصر به فرد فرهنگسرای نیاوران با الهام از هنر سنتی از جاذبه های دیدنی این مجموعه است. باغ فرهنگسرای نیاوران تحت تأثیر الگوی باغ‌های ، فضاهای بیرونی بسیار خوبی را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهد تا اجراهای خود را برگزار کنند.


فرهنگسرای نیاوران به عنوان تنها فرهنگسرای تهران که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، از سال 1357 به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در عرصه بین المللی و توسعه ارتباطات، خدمات رسانی به هنرمندان سراسر جهان را آغاز کرد. بین هنرمندان ایرانی و خارجی در تمامی رشته های هنری و برگزاری نشست های بین المللی در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و همچنین کتاب و از آن زمان تاکنون فعال بوده است.


فرهنگسرای نیاوران مرکز آموزش هنری شامل کلاس های طراحی و گرافیک، مجسمه سازی، نقاشی، بازیگری، نمایشنامه نویسی و مینیاتور را تأسیس کرد که توانست استادان برجسته ای چون محمود دولت آبادی، قطب الدین صادقی و محمود فرشچیان، سه ممتاز و ممتاز را تربیت کند. در سال‌های اخیر دوره‌های آموزشی زیادی توسط اساتید و هنرمندان بنام داخلی و بین‌المللی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد که از آن جمله می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف هنری با حضور هنرمندان و استادان مشهور اروپایی، آسیایی و آمریکایی اشاره کرد. همچنین کارگاه های آموزشی حمایت بین المللی از آثار ادبی و هنری با حضور قائم مقام دبیرکل «سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)» را می توان نام برد.


در زمینه هنرهای تجسمی نمایشگاه های زیادی در گالری اصلی NCC برپا شده است که از آن جمله می توان به نمایشگاه بین المللی "World Press Photo"، نمایشگاه معماری اتو واگنر از اتریش، نمایشگاه معماری آلمان با حضور شرکت "GMP" اشاره کرد. "بهشت گمشده": ایران از بالا، نمایشگاه عکاس و هنرمند مشهور سوئیسی "گئورگ گئورگ گرستر" از برترین عکاسان هوایی جهان درباره ایران از بالا و نمایشگاه های مختلف با همکاری سفارت های آلمان، برزیل، اسپانیا، چین کره جنوبی، ژاپن و غیره در سال های اخیر قابل توجه است. این گالری با بهره مندی از گنجینه ای متشکل از نقاشی های ممتاز و گرانبها از هنرمندان بنام ایرانی و خارجی، از دیگر جاذبه های منحصر به فرد فرهنگسرای نیاوران به شمار می رود.


کتابخانه فرهنگسرای نیاوران در زمینی به مساحت 250 متر مربع واقع شده است. NCC با در اختیار داشتن منابع غنی در زمینه هنر و شرق شناسی همزمان با افتتاح مجموعه شروع به خدمت رسانی به عموم کرد. با گذشت زمان، نیاز به تغییر کاربری این کتابخانه از عمومی به تخصصی هنری، ویژگی های متمایز کتابخانه نیاوران را نسبت به سایر کتابخانه ها به وجود آورد که از جمله آنها می توان به وجود کتابهای برجسته داخلی و خارجی در حوزه کتابخانه اشاره کرد. معماری. در دوره جدید فعالیت فرهنگ سرای نیاوران، مدیریت مجموعه حاضر است از تمام توان خود برای ایفای نقش بسزایی در دیپلماسی فرهنگی با کشورهای خارجی استفاده کند. از این رو فرهنگسرای نیاوران از دریافت هرگونه پیشنهاد، پیشنهاد و پیشنهاد حمایتی و همکاری برای اجرای فرهنگی و هنری با سایر کشورها و موسسات بین المللی خرسند است.


فرهنگسرای نیاوران بازدیدکنندگان می‌توانند از فعالیت‌های فراوان در فرهنگسرای لذت ببرند، از آموزش هنر و موسیقی تا کلاس‌های کامپیوتر و طراحی گرافیک. این مرکز همچنین دارای یکی از بزرگترین گالری های هنری ایران با مساحت 25000 متر مربع است. این گالری چهار و نیم طبقه به دو تقسیم شده است که بخش بزرگتر آن آثار هنرمندان را در خود جای داده و بخش کوچکتر به خلق استعدادهای جوانتر اختصاص داده است.


سالن های نمایش فرهنگسرای نیاوران

این فرهنگسرا دارای دو سالن نمایش به نامهای تالار خلیج فارس و تالار گوشه است. سالن خلیج فارس با موقعیت 262 برای امکانات مناسب برای نمایش فیلم های سینمایی، اجرای تئاتر و برگزاری کنسرت می باشد. تالار گوشه با ظرفیت 109 صندلی دارای قابلیت صوتی و تصویری نیمه حرفه ای است.


کتابخانه و باغ فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران دارای کتابخانه ای وسیع با مجموعه ای جامع از ادبیات فرهنگی و هنری است. این مرکز همچنین دارای باغی است که به سبک سنتی طراحی شده است و محیطی آرام را برای بازدید ارائه می کند.


آدرس و دسترسی

فرهنگسرای نیاوران در انتهای خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران تهران واقع شده است. کسانی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند می توانند در ایستگاه نوبنیاد در خط 3 مترو پیاده شوند و به مرکز تاکسی برسند.


نتیجه

فرهنگسرای نیاوران با ترکیبی به فرد خود از معماری سنتی ایرانی و مدرن پست مدرن، تجربه فرهنگی غنی و متنوعی را ارائه می دهد. چه از علاقه مندان به هنر، چه علاقه مند به تاریخ و یا صرفاً یک مسافر کنجکاو، بازدید از این مؤسسه قابل توجه مطمئناً ارزشمند خواهد بود. اما توجه داشته باشید که در سال های گذشته فرهنگسرا دچار فرسودگی و فرسودگی شده و ممکن است نیاز به حفظ داشته باشید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده