دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معروف ترین بنای تاریخی تهران کدام است؟

معروف ترین بنای تاریخی تهران کدام است؟

خانه های قدیمی تهران کدامند؟

خانه های قدیمی بازتابی واقعی از فرهنگ، اعتقادات، مذهب، سبک زندگی و موقعیت جغرافیایی است. این شاید دلیل اصلی شهرت جهانی خانه های قدیمی باشد.


خانه شقاقی و پیشینه تاریخی

به مرکز شهر تهران، قدم بگذارید و خود را در تاریخ غنی تجسم یافته در ساختمان شقاقی غرق کنید. بنابراین، همچنین به عنوان خانه کوشک یا ماندالا شناخته می شود. این بنای خارق‌العاده گواهی بر عظمت معماری اواخر دوره قاجار و اوایل دوران پهلوی است، جایی که زیبایی‌شناسی خانه‌های قاجار با تأثیرات اروپایی آمیخته شده و سبکی منحصر به فرد را ایجاد کرده است که چشم و روح را تسخیر می‌کند. اولاً این خانه که در زمان رضاشاه پهلوی ساخته شده، بنای شقاقی با شکل بیضی شکل، یک عجایب معماری است که در زمینی به مساحت 1550 متر مربع در مرکز شهر تهران واقع شده است. جالب اینجاست که صاحب اصلی خانه دکتر حسین شقاقی در سال 1931 از آلمان به ایران بازگشت و برای ساخت این عمارت استثنایی از خانه های قاجاری الهام گرفت. همچنین خلقت وی در سال 1378 به ثبت ملی رسید و از آن زمان تاکنون این سایت میزبان چندین کلاس صنایع دستی بوده است. در مدیریت های مختلف، این ساختمان اهداف مختلفی از جمله عملکرد به عنوان یک مکان تبلیغاتی برای نمایشگاه ها و سپس انتقال به نهاد ریاست جمهوری را انجام داده است.


درخشش معماری

نمای بیرونی و داخلی ساختمان شقاقی با هنرمندانه ای نفیس آراسته شده است که شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین از گچ بری، مقرنس کاری، آجرکاری، گره کاری، نقاشی، آینه کاری تا کاشی کاری، هر گوشه از این بنا زیبایی و صنعتگری را نشاط می دهد. این شامل چندین زیرزمین، پنج سالن، شش اتاق خواب، یک اتاق مطالعه و اداری و یک آشپزخانه کاملاً مجهز با اجاق سنگی است.

در اصل وجود چهار ایوان (ایوان) زیبا در اطراف عمارت بر عظمت آن افزوده است. ابعاد این بنا 49 در 33 متر و دارای گنبدی است که در معماری ایرانی رایج است. این ساختمان بخشی از مجموعه‌ای از ساختمانها در فاصله‌ای است که همگی در یک دوره ساخته شده‌اند. در اینجا میتوانید درباره ساختمان‌ های منطقه فردوسی اطلاعات بیشتری کسب کنید.


بازدید از ساختمان شقاقی که در قلب تهران قرار دارد برای دوستداران تاریخ و معماری امری ضروری است. این سایت از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح الی 18 باز است و برای بازدید نیاز به مجوز از سازمان میراث فرهنگی دارد. این ساختمان در خیابان میهنا و از طریق خیابان فردوسی و خیابان تقوی قابل دسترسی است.


خانه شقاقی تهران کجاست؟

برای وسایل نقلیه شخصی، ساختمان شقاقی در خیابان میهنا قرار دارد که از طریق خیابان فردوسی و خیابان تقوی قابل دسترسی است. اگر از مترو استفاده می کنید، در ایستگاه فردوسی در خط 4 پیاده شوید. از میدان فردوسی به سمت خیابان فردوسی بروید. در 100 متری به خیابان گل پرور می رسید. به سمت راست در خیابان امیر سلیمانی بپیچید و مستقیم ادامه دهید تا به خیابان مینا برسید، جایی که عمارت کوشک در آن قرار دارد. شما نمی توانید آن را از دست بدهید!


عمارت شقاقی با اهمیت تاریخی و شکوه معماری، نگاهی بی‌نظیر به گذشته ایران دارد. با گشت و گذار در تالارها و اتاق‌های آن، به گذشته برمی‌گردید و بخشی از میراث فرهنگی ایران را تجربه می‌کنید که تا به امروز همچنان بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند.



عمارت نظامی سابق در مرکز شهر تهران

خانه قزاق یا قزاق خانه، بنای قدیمی با مهم زیبایی شناختی و تاریخی، در قلب تهران، قرار دارد. این عمارت که قدیمی‌ترین ساختمان اداری تهران می‌شود، دریچه‌های به گذشته باکوه کشور می‌گشاید و گواهی بر عظمت معماری بی‌نظیر آن است. در مجاورت بازار بزرگ در قلب تهران، قزاق خانه (محله قزاق ها) قرار دارد، بنای چند صد ساله که هنوز هم معماری مینیمال را به نمایش می گذارد.

این بنا در اصل یک قلعه نظامی در دوران قاجار بوده و به عنوان پایگاهی برای میزبانی قزاق‌ها (قزاق‌ها)، یک نیروی نظامی ویژه که بر اساس توافق‌نامه بین ایران و روسیه و به رهبری رضاشاه و سرهنگ ولادیمیر پلاتونوویچ لیاخوف ایجاد شده بود، خدمت می‌کرد. قزاق خانه در دوران پهلوی به وزارت جنگ تبدیل شد. اکنون برای مقاصد آموزشی به دانشگاه هنر خدمت می کند.

این سازه سه طبقه دارای سالن هایی در طبقه اول و همچنین راهروهایی با اتاق های مختلف در طبقات بالایی است. علاوه بر ساختمان اصلی، دو ساختمان دیگر زمانی به عنوان خوابگاه برای سربازان خدمت می کردند.

معماری آن آمیزه ای از هنرهای ایرانی و اروپایی است که در ایوان های مختلف ساخته شده با چشم اندازهای زیبا منعکس شده است. این ایوان ها به عنوان سکویی برای شخصیت های عالی رتبه برای تماشای مراسم نظامی که قبلاً در مناطق مجاور برگزار می شد، برافراشته شده بودند.


تاریخچه و ساخت و ساز

این عمارت که به دستور مظفرالدین شاه قاجار در سال 1271 هجری شمسی ساخته شد، در زمان ناصرالدین شاه به پایان رسید. این عمارت که دقیقاً روبروی ورودی باغ ملی قرار دارد، نقش مهمی در روایت تاریخی دارد. ناصرالدین شاه پس از سفر به روسیه، بسیار تحت تأثیر سبک زندگی منظم و ساختارمند قزاق های روسیه قرار گرفت. او از روسیه درخواست کرد که یک افسر بفرستد تا سوارکاران قفقازی ساکن آنجا آموزش بدهند. متعاقباً روسها گروهی از قزاقها را به سرپرستی سرنگ دومانتوویچ فرستادند.


معماری خانه قزاق

معماری عمارت قزاق خانه تلفیقی هماهنگ از سبکهای نئوکلاسیک و مدرن است که عناصری از سنتی و اروپایی را در خود جای داده است. این بنا در وسط محل رژه قرار داشت و در قسمت شمالی و جنوبی بالاترین طبقه آن (طبقه سوم) دو ایوان وجود داشت که شاه شاهد برگزاری مراسم نظامی بود.در طول سال، این عملکردهای عملیاتی را انجام داده و بخشی از سه دوره تاریخی بوده است:

عصر قاجار : پادگان نظامی

عصر رضاشاه : وزارت جنگ

بعد از انقلاب توسط دانشگاه هنر برای مقاصد آموزشی خریداری شد و بخش‌هایی از آن تا امروز مرمت شده است.

ثبت ملی خانه عمارت قزاق در 27 اسفند 1386 به شماره 18674 ثبت ملی شد.

بازدید از خانه قزاق

واقع در خیابان امام خمینی (ره) در ورودی باغ ملی، می توانید از طریق وسایل نقلیه شخصی، مترو یا اتوبوس به این عمارت برسید.

با مترو : از خط 1 مترو استفاده کنید و در ایستگاه امام خمینی پیاده شوید. با یک پیاده روی کوتاه 330 متری در خیابان امام خمینی به عمارت می رسید.

با اتوبوس : از اتوبوس های خط 376 (ترمینال فیاض بخش-ترمینال وصل) استفاده کنید و در ایستگاه پارک شهر پیاده شوید. عمارت قزاق خانه تنها 200 متر با ایستگاه فاصله دارد.

بنابراین، این عمارت همه روزه از ساعت 8 صبح تا 16 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز و ورود به آن رایگان است .


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده