دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» زندگی در کانال: راهنمای دیدنی ترین شهرهای آبی چین

زندگی در کانال: راهنمای دیدنی ترین شهرهای آبی چین

برترین شهرهای آبی در چین

شهرهای آبی شرق چین در نزدیکی شانگهای به خاطر خانه‌های سفید رنگ زیبا، پل‌های سنگی قوسی‌دار و خیابان‌های شلوغ کنار کانال شهرت دارند. اکثر آنها در منطقه ای به نام جیانگ نان یا "جنوب رودخانه یانگزی" واقع شده اند. مردم محلی بسیاری از این شهرهای آبی هنوز سبک زندگی خود را در کنار آب حفظ می کنند و از رودخانه های منشعب یانگزی و کانال های دست ساز انسان برای شستن لباس ها، گرفتن غذا و حمل و نقل استفاده می کنند. در حالیکه همه شهرها دارای ویژگیهای معماری مشترک هستند، هر کدام بسته به جریان آب در منطقه به طور منحصر به فردی ساخته شده اند. این شهرکهای آبی آنقدر جذاب هستند که به ناچار به مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده اند و اکنون بسیاری از آنها هزینه ورودی دریافت می کنند.


آنچه که چینی‌ها آن را «شهرهای آبی» می‌نامند، عموماً به «شهرهای آبی در جنوب رودخانه یانگ تسه» اشاره دارد که عمدتاً شامل شانگهای، نانجینگ، هانگژو، شائوکسینگ، سوژو، یانگژو، ووکسی و جاهای دیگر می‌شود. به دلیل محیط گرم، بارندگی فراوان و رودخانه ها و دریاچه های متعدد، منطقه جنوبی رودخانه یانگ تسه همیشه غنی ترین سرزمین ماهی و برنج در چین بوده است که شهرک های آبی رودخانه یانگ تسه جنوبی را تشکیل داده است.


چین به عنوان یکی از چهار تمدن باستانی در جهان، دارای تاریخی طولانی است و فرهنگ چینی عمیق و رنگارنگی را شکل داده است، از فرهنگ گسترده کنفوسیوس تا خوشنویسی و نقاشی چینی با سبک منحصر به فرد. ; از فرهنگ متمایز چای چینی گرفته تا کونگ فو چینی معروف در جهان، ... همه و همه شگفت انگیز هستند و شما را مشتاق دیدار می کنند. سرزمین چین، با قلمرو وسیع و مناظر زیبا، چیز های زیادی برای دیدن و کاوش در اختیار شما قرار می دهد. از دیوار بزرگ باستانی تا آسمان خراش های مدرن در متروپلیس. از رودخانه زرد و رودخانه یانگ تسه تا بام دنیا، از سواحل سانیا تا شهرستان برفی شمال چین... چین تجربه های نامحدودی را برای شما رقم می زند.


وقتی به گردشگری چین فکر می کنید، چه چیزی ابتدا به ذهنتان می رسد؟ این باید نشانه های معروف چین باشد: دیوار بزرگ در پکن، جنگجویان سفالی در شیان، و آسمان خراش ها در شانگهای. به طور کلی، آن سایت ها اولین برداشت از سفر چین را به ارمغان می آورند. اما، فراتر از آنها، لنز شما می‌تواند صحنه‌های شگفت‌انگیزتری را هنگام قدم زدن در این سرزمین باورنکردنی به تصویر بکشد. اگر قصد دارید برای اولین بار در چین انواع مناظر را کشف کنید، می توانم قاطعانه به شما بگویم "کاملا غیرممکن است!".

بهترین مکان های دیدنی در چین با هدف کمک به شما در برنامه ریزی چشمگیرترین تور چین است. برخی از افراد ممکن است علاقه مند به بازدید از مکان های تاریخی یا شهرهای باستانی در چین باشند. برخی از مردم ممکن است ترجیح دهند زیباترین مناظر طبیعی چین را کشف کنند.برخی از مردم دوست دارند آسمانخراش‌ها و منظره شهرهای مدرن چین را ببینند... در این صفحه می‌توانید مقاصد توریستی بزرگ و جاذبه‌های جذاب مختلف در چین را در دسته‌بندی پیدا کنید. شما می توانید بر این اساس مکان های گردشگری ترجیحی را برای برنامه تور چین خود انتخاب کنید.



شهر آبی ژوژوانگ در حدود 45 کیلومتری جنوب شرقی سوژو، ژوژوانگ  به عنوان "شهر آبی شماره 1" در چین در نظر گرفته می شود. به عنوان یک شهر آبی معمولی، ژوژوانگ سابقه ای طولانی بیش از 900 سال دارد و به دلیل فرهنگ عمیق وو، سنت معماری منحصر به فرد و آداب عامیانه بکر و غیره شهرت دارد. این شهر در سال 2003 به عنوان یکی از شهرک های تاریخی و فرهنگی مشهور چین شناخته شد. در سال 2004 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

 

جاذبه های معروف داخل شهر: اقامتگاه سابق وانسان شن، پل فوان، عمارت شن، خانه شکاری


شهر آب ووژن در شمال شهر Tongxiang، استان ژجیانگ، 80 کیلومتری هانگژو و سوژو، و 140 کیلومتری از شانگهای واقع شده است. ووژن شهری باستانی در جنوب رودخانه یانگ تسه با قدمتی 1300 ساله است. سیستم رودخانه ای به شکل متقاطع، شهر را به چهار بلوک در جنوب شرقی، شمال شرقی و شمال غربی تقسیم می کند که مردم محلی به ترتیب به آن ها "Dongzha، Nanzha، Xizha و Beizha" می گویند. شهر آبی دونگژا دارای چشم انداز کامل و فضای قوی زندگی است. کارگاه های صنایع دستی و مغازه های سنتی ویژگی های خاص خود را دارند و همچنین مجموعه ای خیره کننده از سالن های نمایشگاهی مشخص. تعداد زیادی ساختمان باستانی در سلسله‌های مینگ و چینگ و خیابان‌های قدیمی در بلوک Xizha وجود دارد.


جاذبه های معروف داخل شهر: اقامتگاه سابق مائو دان، خیابان قدیمی دروازه غربی، بتکدهWenchang


شهر آب تونگلی یکی از شش شهر باستانی در جنوب رودخانه یانگ تسه، در سلسله سونگ ساخته شده است و بیش از 1000 سال سابقه دارد. کل شهر آبی توسط 15 رودخانه به هفت جزیره جدا شده است که از طریق 49 پل باستانی به هم متصل می شوند. تونگلی به خاطر معماری‌های سبک مینگ و چینگ، پل‌های سنگی با شکل‌های متنوع و رودخانه‌های فراوان، شهرت دارد، در حالی که همه آن‌ها، آن را به شهری آبکی مناسب، آرام و زیبا تبدیل کرده‌اند. در سال 2004، در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.


جاذبه های معروف داخل شهر: باغ توئیسی، استراحتگاه هوانکوئی، باغ جنگلتانگ، معبد وویون


شهر آبی Xitang از نظر منابع تاریخی و طبیعی غنی است،  یکی از مهدهای فرهنگ وو و یو است. Xitang که در 85 کیلومتری جنوب شرقی سوژو قرار دارد، توسط 9 مسیر رودخانه به 8 جزیره جدا شده است، اما 24 پل سنگی قدیمی به هم متصل شده و همه قطعات را دوباره به هم متصل کرده است. گروه‌های معمارانه‌ای که در طول سلسله‌های مینگ و چینگ ساخته شده‌اند، آرام و بی‌نظیر، وجود دارند که به‌خوبی حفظ شده‌اند، که از هنر و ارزش مطالعاتی بالاتری برخوردارند، بنابراین توسط کارشناسان داخلی و خارجی که در مورد ساختمان‌های عتیقه مطالعه می‌کنند، برجسته شده‌اند. 


جاذبه های معروف داخل شهر: باغ Xiyuan، پل Wolong، معبد سر جین، Shipi Lane، موزه ارواح چینی


شهر آبی ژوجاجیائو در بخش جنوب غربی شانگهای واقع شده است که با نام زیبای دیگری - "جریان مروارید" وقف شده است - این شهر کوچک در بین چهار شهر باستانی شانگهای بهترین حفظ شده است. با سابقه بیش از 1700 سال به عنوان یک مرکز تجاری شلوغ به دلیل حمل و نقل آبی مناسب در همین حال، مناظر طبیعی فوق العاده آن، آن را به یک مکان گردشگری معروف از زمان های قدیم تبدیل کرده است. "یک تپه، یک دریاچه" هزینه زیبایی آن است. پل های سنگی، مسیرهای سنگفرش شده با سنگ آبی، معابد قدیمی، باغ های ظریف، کوچه های باریک و غیره واژه هایی برای تشریح ویژگی های این شهر هستند.


جاذبه های معروف داخل شهر: تپه Dianshan، دریاچه Dianshan، پل فانگشنگ، خیابان گراند شمالی ، معبد Baoguo


شهر آبی لوژی در 23 کیلومتری شمال سوژو قرار دارد،  شهر آبی باستانی معمولی است که بخاطر خانه‌ های محلی قدیمی، مجسمه‌های معبد آرهات معبد بائوشنگ و خیابان تجاری باستانی و غیره شهرت دارد. لوژی همچنین از شهرت «سرزمین پلها» برخوردار است. بیش از 41 پل سنگی با شکلهای مختلف بخوبی حفظ شده است که قدمت آنها از سلسله سونگ (960-1279) تا سلسله چینگ (1636-1911) باز می گردد. پولی نام باستانی شهر آبی لوژی بود. شعر قدیمی هنوز هم توصیف دقیقی از مناظر شهر باستانی لوژی امروزی است. 


جاذبه های معروف داخل شهر: معبد بائوشنگ، خیابان تجاری باستانی، موزه آثار فرهنگی کشف شده دریاچه چنگو



شهر آبی نانچون از محیط طبیعی فوق‌العاده‌ای برخوردار است و سه شهر شانگهای، سوژو و هانگژو از همه حدود 100 کیلومتر فاصله دارند. با سابقه بیش از 900 سال، شهر آبی نانچون سرشار از آثار تاریخی است که به این شهر آبی آرام با مفاهیم فرهنگی عمیقی مانند صنعت ابریشم قدیمی، باغ های ظریف و خانه های محلی به خوبی حفظ شده و غیره می بخشد. فقط یک شهر پرآب، اما بیشتر شبیه یک ترکیب عالی با هسته فرهنگی، ذهن تجاری است. امروزه نانچون یکی از شهرهای پررونق گردشگری است. با مزیت فرهنگی و منطقه ای، مقصدی ایده آل برای اوقات فراغت، تعطیلات و گشت و گذار است.


جاذبه های معروف داخل شهر: ساختمان بای جیان لو (صد ساختمان)، مانور کوچک نیلوفر آبی، اقامتگاه سابق ژانگ جومینگ


شهر آب جینزه که در منطقه Qingpu، شانگهای واقع شده است، یک شهر آبی منحصر به فرد با سابقه بیش از 1300 سال است. این شهر به دلیل آبراه‌های متقاطع خود، اما بیشتر به خاطر پل‌هایش، نه از نظر تعداد، بلکه به دلیل پل‌های قدیمی با اشکال مختلف و کاربردهای متنوع، شهرت دارد، بنابراین به آن «شهر پل شماره 1» در منطقه یانگ تسه جنوبی می‌گویند. شهر آب جینزه همچنین یک مکان معروف بودایی است که بزرگترین معبد Yihao منطقه را در اختیار دارد. بنابراین با شهرهای آبی دیگر متفاوت است، این شهر با کمی وقار بیشتر است. بهترین راه برای تجربه جینزه، شرکت در برخی فعالیت های عبادی و مراسم ویژه جشنواره است.


جاذبه های معروف داخل شهر: معبد ییهائو، غرفه تیان هوانگ، پل پوجی، پل ینگشیانگ، پل پوکینگ


شهر آبی مودو یک شهر باستانی با بیش از 2500 سال سابقه، تنها در 12 کیلومتری غرب سوژو، درست در کنار سایت دیدنی معروف تایهو واقع شده است. شهر آبی مودو به عنوان یکی از مشهورترین شهرهای باستانی جنوب یانگ تسه، از محیط جغرافیایی عالی و سرشار از منابع طبیعی غنی برخوردار است. بیش از 10 باغ خصوصی برجسته که به خوبی حفظ شده اند، این شهر پرآب را به شهری منحصر به فرد باغ مانند در چین تبدیل کرده است. از محیط جغرافیایی فوق العاده ای برخوردار است، از چند صد سال پیش، شلوغ ترین بندر تجاری غرب سوژو بود. سال‌ها گذشته، مودو هنوز شیوه و ویژگی‌های خود را حفظ کرده است.


جاذبه های معروف داخل شهر: باغ یان، خانه کوهستانی هونگ یین، خیابان شانتانگ، کوه لینگیان، تپه تیان پینگ


شهرهای بالای آب معروف ترین شهرهای آبی چین هستند که به راحتی می توان از شانگهای، سوژو یا هانگژو به آنها دسترسی داشت. شما ممکن است به یکی دو مورد از آنها مراجعه کنید تا ببینید که زندگی محلی در شهر آب چگونه به نظر می رسد، اما نه بیشتر. تقریباً همه شهرهای آبی/روستاهای آبی یکسان به نظر می رسند. نیازی به بازدید از همه آنها نیست، فقط یکی دو مورد از آنها را بیشتر دوست دارید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده