خرید از سراسر دنیا


» بهترین راهنمای جاذبه های گردشگری سواحل ترکیه

 بهترین راهنمای جاذبه های گردشگری سواحل ترکیه

سواحل ریویرا ترکیه

500 ساحل برای انتخاب در سراسر منطقه وجود دارد. ریویرای ترکیه به خاطر سواحل خود معروف است. صرف نظر از اینکه در کدام ساحل وقت می گذرانید، لازم نیست زیاد نگران شلوغی آن باشید.

کارهای زیادی برای انجام دادن در ریویرای ترکیه وجود دارد، از استراحت در سواحل گرفته تا فعالیتهای پر انرژی و سفرهای یک روزه به شهرهای اطراف. چه برای چند روز و چه برای مدت طولانی‌ تر به این شهر سفر کنید، فعالیتهای زیادی برای مشغول نگهداشتن خود و خانواده‌تان در ساحل فیروزه خواهید یافت. چند مورد از فعالیت های زیر را انتخاب کنید یا بسته به مدت اقامت خود تا حد ممکن تعداد بیشتری را در آن بگنجانید.


ساحل فیروزه ای ترکیه، اروپا

در امتداد سواحل ترکیه، ریویرای زیبای ترکیه قرار دارد. این منطقه شامل 600 مایل سواحل شنی زیبا مانند ساحل کنیالتی و شهرهای ساحلی دوست داشتنی مانند کاس و کالکان است.

این خط ساحلی زیبا که به آن ساحل فیروزه ای نیز می گویند، جایگاه 500 ساحل، اسطوره، افسانه و دو مورد از عجایب هفتگانه جهان باستان (معبد آرتمیس و خرابه های مقبره Mausolus) است. ریویرای ترکیه یک منطقه منحصر به فرد و غنی از نظر فرهنگی برای کشف باقی مانده است. هر شهر و جامعه ای که این بخش از زمین را در بر می گیرد سواحل شنی زیبا، خرابه های باستان شناسی، مناظر متنوع و جواهرات پنهانی را ارائه میدهد که توسط مردم محلی و بازدیدکنندگانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که به آنها برخورد می کنند، رفت و آمد می کنند.

با آب های فیروزه ای خیره کننده (از این رو نام مستعار) و شهرهای دوست داشتنی، به راحتی می توان فهمید که چرا ریویرای ترکیه یکی از خیره کننده ترین مکان های جهان است. زیبایی آن به قدری آشکار است که می گویند مارک آنتونی ریویرای ترکیه را به کلئوپاترا، عروس خود هدیه داد.


ریویرای ترکیه کجاست؟

ریویرای ترکیه در امتداد سواحل جنوبی و سواحل جنوب غربی ترکیه از آنتالیا تا بدروم امتداد دارد. این خط ساحلی عمدتاً در دریای مدیترانه است و بخش کوچک‌تری در نواحی ساحلی دریای اژه دارد که به تأمین آب‌های فیروزه‌ای آن منطقه کمک میکند. اگرچه ریویرای ترکیه بیش از حد شلوغ نیست، اما هم چنان منطقه ای محبوب برای بازدید خانواده ها در ترکیه است . این امر مخصوصاً به دلیل آب و هوای گرم و شهرها / جوامع جذاب صادق است.


بهترین شهرها در ریویرای ترکیه

گذراندن وقت در هر یک از مناطق دوست داشتنی ریویرا ترکیه لذت بخش است. اگر فقط می توانید برای مدت کوتاهی در ساحل فیروزه ترکیه بمانید، بهتر است از مکان های زیر دیدن کنید و اقامت کنید.


آلانیا در حالی که ساحل فیروزه ای به طور کلی به خاطر سواحلش شناخته شده است، آلانیا به خاطر گزینه های ساحلی اش مورد احترام است. همچنین پر از مکان‌های باستانی مانند قلعه قرون وسطایی آلانیا است. برای استراحت، تاریخ و اقامت در یکی از استراحتگاه های موجود به اینجا بروید.


سمت

سیده شهری جذاب در ترکیه است که ترکیبی عالی از امکانات مدرن و خرابه های تاریخی است. در اینجا مکان‌هایی مانند معبد آپولو، معبد آتنا و تئاتر باستانی را کاوش کنید.


بلک شهری در آنتالیا است که به عنوان قطب گردشگری به حساب می آید. اینجا مملو از هتل های چهار و پنج ستاره است که در طول سفر اقامت های لوکسی را به شما ارائه می دهند. این شهر به خاطر آب معدنی و آبگرمش که از هفت چشمه تامین می شود نیز شهرت دارد.



آنتالیا دروازه ای به ریویرای ترکیه است و چشم اندازهای زیبا از دریای مدیترانه و فعالیت های فراوان را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. این شهر به خاطر مناظر طبیعی خیره کننده و مکان های تاریخی فراوانش شناخته شده است. همچنین طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی در ترکیه (راه لیکیا) در آن قرار دارد.


سیرالی بهترین استراحتگاه ساحلی با خانواده شما است که می توانید در اینجا در آرامش استراحت کنید. از ساحل و تمام فعالیت های فضای باز که سیرالی ارائه می دهد لذت ببرید. سیرالی یک شهر جذاب است که دارای مکان های تاریخی و جاذبه های منحصر به فرد است. این شهر محل زندگی Chimera یا شعله های ابدی است. این شعله های مرموز سال هاست که به دلیل رسوبات گاز متان می سوزند. این شهر همچنین دارای شهر باستانی Olympos است که دقیقاً در ساحل قرار دارد. هزینه کمی شما را به جنگل می برد، جایی که می توانید خرابه های مختلف (مانند معبد رومی) را در طول مسیر ببینید.


کاس یکی دیگر از شهرهای جذاب استان آنتالیا است که دارای رستورانهای زیادی برای بازدید است. در کنار خیابان‌های سنگ‌فرش آن، مکان‌های موسیقی زنده، کافه‌ها، رستورانها، و بارها قرار دارد که نگاهی به زندگی مردم محلی ترکیه را فراهم می‌کنند. کاس که به نام کاش شناخته می‌شود، دارای برخی از زیباترین سواحل در ریویرای ترکیه است.


دالیان به‌خاطر مقبره‌های صخره‌ای لیسیایی، قایق‌های رودخانه‌ای که از طریق کانال‌ها به سمت دریا می‌رود، و حمام‌ها و چشمه‌های آب گرم شهرت دارد. ساحل Iztuzu به عنوان یک ساحل محافظت شده برای لاک پشت های Caretta Caretta برای تخم گذاری شناخته می شود.


مارماریس به عنوان شهر مهمانی در ریویرای ترکیه شناخته می شود. بسیاری از مردم از یونان یا سایر نقاط ترکیه به این شهر سفر می کنند تا از صحنه های پر انرژی شبانه در تابستان لذت ببرند. همچنین به خاطر زیبایی های طبیعی خود، از جمله جنگل های سرسبز و خطوط ساحلی زیبا، مورد علاقه است.


بدروم شهری است که به راحتی قابل دسترسی است (به دلیل نزدیک بودن به فرودگاه محلی) که آن را به مقصدی عالی برای بازدیدکنندگان تبدیل می کند. این شهر همچنین به خاطر تفریحات شبانه‌اش معروف است که می‌توانید با بازدید از خیابان بار، مملو از بارها و مکان‌های موسیقی زنده به آن دسترسی پیدا کنید. بدروم همچنین مناظر خیره کننده خط ساحلی و ترکیبی از هتل های لوکس 5 ستاره و گزینه های مناسب برای کوله گردی را ارائه می دهد.


جاذبه های گردشگری فتحیه

فتحیه جایی است که جایگاه اقامتی مناسبی برای بازدید از مکان‌های میراث، خرابه‌های تاریخی، کوه‌ های باشکوه، سواحل دوست‌داشتنی، دره پروانه‌ها و تالاب‌های خیره‌کننده پیدا خواهید کرد. همچنین پایگاه اصلی بسیاری از سفرهای دریایی آبی است که در امتداد ریویرای ترکیه انجام می شود.


کروز آبی ترکیه، سفر آبی یا تور آبی شامل سوار شدن به قایق و گشت و گذار در اطراف ریویرای ترکیه است. در هر سفر با قایق، فعالیت‌های مختلفی را خواهید یافت که از پریدن به جزیره گرفته تا غواصی و کاوش در مکان‌های تاریخی را شامل می‌شود. به طور معمول، این سفرهای دریایی آبی چند روز طول می کشد و شامل یک سواری بر روی یک قایق بادبانی چوبی موتوری سنتی است. این سفرهای دریایی برای مسافران انفرادی، زوج ها، خانواده ها و گروه های دوستان ایده آل هستند. یک گروه با تجربه از خدمه، هر سفر دریایی را هدایت می کنند. ایده پشت کروز آبی، یک استراحت آرام برای لذت بردن از منطقه محلی و غذاهای صید و پخته شده توسط خدمه (مانند ماهی تازه) است. 


فعالیت های ماجراجویی

پیاده روی و سفر دریایی تنها راه های کشف ریویرای ترکیه نیستند. فعالیت های ماجراجویانه زیادی وجود دارد که می توانید از آنها نیز بهره ببرید. در زیر چند روش محبوب تر برای لذت بردن از منطقه از منظری متفاوت آورده شده است.


پاراگلایدر به مسافران این امکان را می دهد که آبهای فیروزه ای درخشان را از بالا ببینند. این فعالیت در ریویرای ترکیه محبوب است زیرا به طور همزمان مناظر طبیعت خیره کننده و مکان های تاریخی را ارائه می دهد. دو تا از محبوب ترین سایت های پاراگلایدر شامل Ölüdeniz و Kas هستند. آنها مکان های فوق العاده ای برای پاراگلایدر برای تماشای مناظر خیره کننده طبیعت و دریای مدیترانه هستند.


کایاک سواری در حالی که مکان‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید کایاک سواری کنید، مکان اصلی کایاک، کاس و منطقه اطراف جزایر ککووا است. این گزینه برای کایاک سواران در تمام سطوح مهارت با گزینه پیوستن به تور یا اجاره کایاک عالی است.


غواصی در ریویرای ترکیه

غواصی یکی دیگر از راه های عالی برای کشف ریویرای ترکیه است. بدروم و کاس برخی از مناطق برتر برای شروع گشت و گذار غواصی هستند، اگرچه مکان هایی در اطراف منطقه وجود دارد که گشت و گذار ارائه می دهند.

بهترین راه برای اکتشاف غواصی انتخاب یک سفر دریایی آبی یک روزه است که غواصی را ارائه می دهد. 


دره نوردی تعداد زیادی از دره های موجود در آنتالیا فرصت های زیادی را برای مردم فراهم می کند تا دره نوردی و بالا رفتن از صخره ها را طی کنند. دره های کیبریس یا هاجی اوغلان تنها تعدادی از گزینه های موجود برای ادامه این فعالیت هستند. در حالی که کودکان می توانند در این فعالیت شرکت کنند، معمولاً برای افراد زیر 12 سال ایمن (یا مجاز) نیست.


رفتینگ یکی دیگر از فعالیت های ماجراجویانه است که بازدیدکنندگان در آنتالیا آن را امتحان می کنند. پارک ملی کوپرولوگو بهترین نقطه برای علاقه مندان به رفتینگ است. در اینجا، یک راهنما به شما طناب ها را آموزش می دهد، قبل از اینکه از دره ها بپرید و بین درختان قبرس شناور شوید.


سفرهای یک روزه در ساحل فیروزه

اگر یک یا دو روز اضافی دارید، می توانید یک سفر جاده ای به یکی از شهرهای ساحلی کوچکتر داشته باشید. رانندگی به این شهرها به شما فرصتی برای مشاهده مکان های تاریخی در امتداد ساحل می دهد. در زیر چند مکان تاریخی آورده شده است که باید در سفر یک روزه آنها را ببینید.


فازلیس این محوطه باستانی زمانی یک شهر یونانی و رومی بود که در کنار لیکیا قرار داشت. اکنون، برخی از چشمگیرترین ویرانه ها، بناهای تاریخی و آثار باستانی را در خود جای داده است. Phaselis به خاطر ساحل دوست داشتنی و مناطق پیک نیک خود مشهور است.


کالکان، یک شهر ماهیگیری، پیشنهادات زیادی در مورد غذا و رستوران های روی پشت بام دارد که به شما امکان می دهد ضمن لذت بردن از یک وعده غذایی، سواحل بکر و آب را ببینید. ساختمان‌های عثمانی یونانی و زانتوس، یکی از بهترین مکانهای باستان‌شناسی حفظ‌شده، در این مکان قرار دارد. زانتوس، یکی از میراث جهانی یونسکو، پایتخت سابق لیکیا است و اکنون از خرابه هایی مانند آمفی تئاتر و مقبره ها تشکیل شده است.


دالیان واقع در ساحل فیروزه ای، فعالیت های متنوعی را برای مسافرانی که به دنبال کشف و تجربه زیبایی های طبیعی خیره کننده آن هستند، ارائه می دهد. از تورهای قایق در امتداد ساحل رودخانه پرپیچ و خم منتهی به ساحل معروف ایزتوزو گرفته تا کاوش در خرابه های باستانی یا شنا در چشمه های آب گرم یا بازدید از مرکز نجات لاک پشت های کارتا کارتا، در دالیان در ریویرای ترکیه چیزی برای همه وجود دارد.


Datca یک شهر دوست داشتنی پر از سواحل و خلیج های آرامش بخش برای کاوش است. در داخل کشور، درختان بادام و مزارع زیتون را پیدا خواهید کرد که می توانید در آنها کاوش کنید. این اقامتگاه آرام به Old Datca منتهی می شود، منطقه ای خیره کننده با خانه های سنگی مدیترانه ای تاریخی.

در همان نزدیکی، Knidos، یک شهر باستانی یونانی، در انتظار عبور است. گفته می شود که زمانی مجسمه برهنه و واقعی آفرودیت در کنیدوس اقامت داشت و بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جلب می کرد.


چگونه به سواحل ترکیه برویم

پرواز بهترین گزینه شما به عنوان یک گزینه حمل و نقل برای رسیدن به ریویرای ترکیه است، به خصوص اگر به خارج از کشور سفر می کنید. چند مرکز اصلی فرودگاه وجود دارد که می توانید به آنها پرواز کنید و گزینه های اضافی برای رسیدن به مقصدتان وجود دارد.

به وسیله هواپیما

سه مرکز اصلی فرودگاهی که در ساحل قرار دارند عبارتند از فرودگاه آنتالیا، فرودگاه دالامان و فرودگاه بدروم. اگر قصد دارید بیشتر وقت خود را در نزدیکی آنتالیا برای بازدید از مکان هایی مانند فتحیه بگذرانید، فرودگاه آنتالیا بهترین گزینه است. فرودگاه دالامان بین آنتالیا و بدروم قرار دارد و بهترین انتخاب برای کاوش در وسط ساحل فیروزه بین فتحیه و بدروم است. البته فرودگاه بدروم شما را مستقیما به بدروم می برد. هر سه فرودگاه بین المللی هستند ، بنابراین بهتر است فرودگاه انتخابی خود را بر اساس جایی که قصد دارید بیشتر سفر خود را سپری کنید، قرار دهید.


در ریویرای ترکیه چه بخوریم

ترکیه در مورد غذا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. مناطق دریای اژه و مدیترانه به دلیل نزدیکی به دریا، همراه با زیتون و محصولات تازه، به ویژه از غذاهای مختلف ماهی رونق می گیرند. در زیر چند غذا و نوشیدنی که هنگام اقامت در سواحل ترکیه باید امتحان کنید، آورده شده است .

ماهی یک غذای استاندارد در سواحل ترکیه برای ناهار و شام است. معمولاً خیلی ساده خورده می شود - کبابی یا سرخ شده با فشار کمی لیمو. سبزیجات تازه مانند آروگولا نیز در کنار آن گنجانده شده است.

زیتون جزء اصلی غذاهای ترکی است. متوجه خواهید شد که زیتون در هر وعده غذایی (صبحانه ) در ترکیه وجود دارد. مناطق اصلی پرورش زیتون در کنار خط ساحلی ترکیه قرار دارند و دریای اژه بخش بزرگی از تولید زیتون است.

سالاد مانند زیتون، سالادها بخش عمده ای از غذاهای ترکی هستند. آنها در هر وعده غذایی و حتی برای مهمانی های شام سرو می شوند. سالادها به قدری محبوب هستند که انواع سالاد از شهرها یا شهرهای مختلف مانند سالاد باقلا آنتالیا تولید می شود. اگر در هنگام صرف غذا یک کاسه سالاد کوچک پر از روغن زیتون دیدید، تعجب نکنید.

پرتقال در طول سال، محصولات موجود تغییر میکند، بنابراین بسته به زمان بازدید، میوه های مختلفی به شما پیشنهاد می شود. پرتقال یکی از میوه های زمستانی در ساحل فیروزه محسوب میشود. پرتقال فینیک در این منطقه محبوب است. آنها اهل آنتالیا هستند.

لیمو یک میوه بهاری است که در ریویرای ترکیه رشد می کند. این میوه یکی از میوه های صادراتی ترکیه است.

انجیر یک میوه تابستانی است که معمولاً در ماه ژوئن آماده برداشت است. شناخته شده ترین نوع آن انجیر آیدین است که همزمان با زردآلو، شلیل و آلو آماده چیدن است.


چند روز در ریویرای ترکیه

از آنجایی که شهرها، اقامت گاه ها و مکان های زیادی برای کاوش در ریویرای ترکیه وجود دارد، یک هفته زمان توصیه شده برای گذراندن در این منطقه است. در صورت امکان، یک سفر طولانی 10 روزه تا دو هفته ای حتی ایده آل تر است. این به شما امکان می دهد رستوران های مختلف را امتحان کنید، منطقه را کاوش کنید، مکان های تاریخی را ببینید و در یک سفر دریایی آبی شرکت کنید. مطمئناً می توانید برای مدت زمان کوتاه تری در حدود 3-4 روز به ساحل فیروزه سفر کنید. با این حال، شما فقط می خواهید یک شهر ساحلی را برای بازدید انتخاب کنید، بنابراین سفر خود را با فعالیت های بیش از حد پر نمی کنید. بهتر است از ریویرای ترکیه به شیوه ای آرام بازدید کنید که با حال و هوای منطقه هماهنگ باشد.


افکار نهایی در مورد ساحل فیروزه ای

ساحل فیروزه ای یکی از زیباترین مکان های ترکیه است. این مکان مکان های تاریخی بسیاری، سواحل شنی و سنگریزه ای زیبا و برخی از جذاب ترین شهرهای ساحلی را در خود جای داده است.

در حالی که بسیاری از شهرها دارای اقامتگاه‌های تفریحی و اقامتی لوکس هستند، هنوز گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد. برای یک سفر پرماجرا و سرگرم کننده با خانواده خود به ریویرای ترکیه سفر کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده