دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» زیباترین جاذبه های گردشگری و تاریخی در آسیا

زیباترین جاذبه های گردشگری و تاریخی در آسیا

23 مکان زیبا در آسیا

آسیا یکی از محبوب ترین مقاصد سفر است و دلایل خوبی هم دارد! این قسمت از جهان به خاطر سواحل زیبا، صخره‌ها و جزایر، جنگل‌های ناهموار، معابد الهام‌بخش، غذای عالی و مقرون به صرفه بودن شهرت دارد. اما آسیا مکان بسیار بزرگی در نقشه است، چگونه انتخاب می کنید که به دیدن کدام یک از این جاذبه ها بروید؟ اگر به دنبال بهترین مقاصد با زیبایی طبیعی، سایت‌های میراث جهانی یونسکو و معابد زیبا هستید، با فهرستی از زیباترین مکان‌های آسیا به شما کمک می‌کنم تا انتخاب کنید.


آسیا با فرهنگ ها، مناظر و تاریخ های غنی خود مسافران را به خود جلب می کند. از قله های پوشیده از برف هیمالیا گرفته تا خیابان های شلوغ توکیو ، سرزمین ماجراجویی های بی پایان است. آسیا به عنوان بزرگترین قاره، طیف متنوعی از تجربیات را ارائه می دهد که هر نوع مسافری را برآورده می کند.

فرقی نمی‌کند عاشق تاریخ، عاشق ساحل باشید، اینجا چیزی برای همه وجود دارد. در بازارهای پر جنب و جوش بانکوک قدم بزنید، خرابه های باستانی انگکور وات را ببینید یا در سواحل بکر مالدیو آرامش پیدا کنید. هر مقصدی در آسیا داستان منحصربه‌فرد خود را روایت می‌کند و داستان‌های تمدن‌های باستانی، زمزمه‌های طبیعت و ریتم‌های زندگی مدرن را بازتاب می‌دهد.


اما این فقط مکان‌های دیدنی نیست که آسیا را خاص می‌کند. این خود سفر است. هیجان سوار شدن بر توک توک، عطر غذاهای خیابانی که در هوا موج می زند، و گرمای مردم محلی که در طول مسیر با آنها برخورد میکنید. بنابراین، اگر به‌دنبال زیباترین مکانهای آسیایی برای بازدید هستید، بسیار لذت‌ بخش هستید. این راهنما شما را به سفری در میان برخی از نمادین ترین و کمتر شناخته شده ترین جواهرات قاره می برد، شهوت سرگردانی شما را شعله ور می کند و الهام بخش ماجراجویی بعدی شما می شود . در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد زیباترین مکان های آسیا بدانید.


انگکور وات، کامبوج: عهد زمان و ایمان

انگکور وات که در میان جنگل‌های انبوه کامبوج قرار دارد ، نماد زیبایی آسیا و روح پایدار مردم آن است. این مجموعه معبد وسیع، بزرگترین بنای مذهبی در جهان، دیدنی است. با طلوع خورشید، رنگ طلایی بر روی حکاکی های پیچیده و حوضچه های بازتابنده، خواهید فهمید که چرا یکی از زیباترین مکان های دیدنی در آسیا است.

تاریخ آنگکور وات به اندازه معماری آن فریبنده است. این معبد که در قرن دوازدهم ساخته شد، در ابتدا یک معبد هندو بود که به خدای ویشنو تقدیم شده بود، سپس به یک مکان بودایی تبدیل شد. همان طور که در راهروهای آن پرسه می‌زنید، نمی‌توانید ارتباط عمیقی با گذشته احساس کنید، با صنعتگرانی که قلب و روح خود را در هر سنگی ریخته‌اند.

اگر به دنبال مقصدی هستید که مناظر خیره کننده آسیا را با میراث فرهنگی غنی ترکیب کند، انگکور وات باید در صدر فهرست شما باشد. این فقط یک مکان نیست. این یک تجربه است، سفری به گذشته که اثری پاک نشدنی در قلب هر مسافری به جا می گذارد.

پارک باستانی انگور 500 جریب مساحت دارد و تعداد زیادی معبد باستانی را در خود جای داده است. بزرگترین و مشهورترین معبد اصلی با همین نام انگور وات است که در قرن دوازدهم توسط امپراتوری خمر به ویشنو تقدیم شد. نقش برجسته‌های بزرگی از حماسه‌های هندو رامایانا و مهابهاراتا دارد.


خلیج ها لونگ، ویتنام: منظره دریایی از رویاها

ستون‌های آهکی خلیج ها لونگ که از آب‌های زمردی خلیج تونکین بیرون می‌آیند، تصویری را ترسیم می‌کنند که مستقیماً از یک رمان فانتزی بیرون آمده است. این شگفتی طبیعی که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است، بدون شک یکی از مکان های زیبای آسیا است. این خلیج با بیش از 1600 جزیره و جزیره، که هر کدام شکل و اندازه منحصر به فرد خود را دارند، چشم انداز مسحورکننده ای را ارائه می دهد که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

با سوار شدن بر روی یک قایق آشغال سنتی، از میان کارست های سر به فلک کشیده، غارهای پنهان، سواحل بکر و دهکده های ماهیگیری شناور را در طول مسیر کشف خواهید کرد. آرامش خلیج Ha Long جذاب‌ترین ویژگی آن است، به‌ویژه در اوایل صبح که مه ملایمی چشم‌انداز را فرا می‌گیرد و حسی از رمز و راز می‌افزاید.

برای کسانی که از آسیا دیدن می کنند، سفر دریایی از طریق خلیج ها لونگ یکی از مواردی است که در آسیا باید ببینند. این مکانی است که هنر طبیعت در آن به طور کامل به نمایش گذاشته شده است و هر لحظه ای که در اینجا سپری می شود مانند یک قدم به دنیایی دست نخورده از زمان است. آیا این یکی از بهترین مکان‌های ویتنام برای بررسی است؟ 100%!


کیوتو، ژاپن: سمفونی سنت و ظرافت

کسانی که به دنبال فرهنگ سنتی ژاپنی هستند باید به کیوتو بروند، جایی که معابد و چایخانه‌ها در خیابان‌های باریک قرار دارند و هنرهای اصیل هنوز انجام می‌شود. این شهر در فصل بهار که شکوفه‌های گیلاس به رنگ صورتی در کیوتو می‌شوند، زیباتر است. از زیارتگاه های شینتو دیدن کنید، با گیشاها روبرو شوید، در معابد ذن بودایی مراقبه کنید، در کاخ امپراتوری قدم بزنید، قدم گذاشتن در کیوتو مانند وارد شدن به یک کپسول زمان است، جاییکه ماهیت ژاپن قدیمی در هر گوشه ای حفظ شده است. کیوتو که به عنوان قلب فرهنگی این کشور شناخته می شود، دارای 17 مکان میراث جهانی یونسکو است که آن را به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در آسیا برای علاقه مندان به تاریخ و معماری تبدیل می کند. آیا این یکی از زیباترین مکان های آسیاست؟ کاملا!

از غرفه طلایی نمادین Kinkaku-ji گرفته تا باغ های صخره ای آرام Ryoan-ji ، کیوتو طیف متنوعی از تجربیات را ارائه می دهد. همانطور که در منطقه تاریخی Gion قدم می زنید ، ممکن است نگاهی اجمالی به یک گیشا بیندازید که با زیبایی راهی یک قرار عصر می شود. این شهر همچنین به دلیل زیبایی فصلی خود مشهور است، شکوفه های گیلاس در بهار و برگ های پر جنب و جوش پاییزی در پاییز که جذابیت آن را افزایش می دهد.


چاینگ مای، تایلند

هنگامیکه قصد سفر به تایلند را دارید ، منطقه کوهستانی چیانگ مای در شمال تایلند میزبان فرهنگ سنتی قبیله تپه ای، جنگل های بارانی سبز، پناهگاه های فیل ها، و برخی از بهترین غذاها و بازارهای شبانه در این کشور است.چیانگ مای صادقانه یکی از شهرهای مورد علاقه من در تمام آسیای جنوب شرقی است! شهر قدیمی چیانگ مای شهری محصور شده است که شامل 30 معبد بودایی است، اما فراتر از دیوارهای آن امکانات مدرن برای کوله‌پشتی‌ها و عشایر دیجیتال وجود دارد. از شهر تا جنگل فاصله چندانی ندارد، جایی که می‌توانید با زیپ‌پینگ حرکت کنید، از دوی اینتانون بالا بروید، از غارهای مقدس چیانگ دائو دیدن کنید و پارک‌های طبیعی را کشف کنید.


صومعه Paro Taktsang، بوتان

صومعه Paro Taktsang یک مکان مقدس بودایی هیمالیا واجرایانا در بوتان است. این یکی از مکان‌هایی است که تاریخ باستان می‌گوید وایرا بودایی تانتریک آن را آموزش داده است. مجموعه فعلی مربوط به سال 1962 است و شامل سیزده غار "لانه ببر" برای مدیتیشن است. سفر به بوتان مستلزم پرداخت هزینه توسعه پایدار است که اساساً مالیات گردشگری 200 دلار آمریکا در روز است. همچنین برای ورود به صومعه ۲۵ دلار آمریکا هزینه دارد.


پارک ملی کومودو، اندونزی

این گروه متشکل از 30 جزیره که پارک ملی را تشکیل می دهند، در مرکز مجمع الجزایر اندونزی واقع شده اند و به خاطر اژدهای کومودو غول پیکر نامگذاری شده اند که این جزایر را خانه مینامند.جزایر آتشفشانی جزو عجایب هفتگانه جدید دنیای طبیعی محسوب میشوند. جنگل‌ها، مراتع، سواحل و صخره‌ها میزبان مجموعه‌ای از گونه‌های جانوری هستند که در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شوند. ورودی پارک تقریباً 90 دلار آمریکا برای هر نفر است.


جورج تاون پنانگ، مالزی

جورج تاون در جزیره پنانگ یک شهر جوی در مالزی با خیابان‌های غرق در تاریخ است. بیش از 500 سال پیش، جورج تاون یک روستای کوچک بود و اکنون دومین شهر پرجمعیت کشور است. کل شهر به دلیل داشتن 12000 ساختمان تاریخی، از جمله مغازه های چینی، اسکله های خصوصی، کلیساها، معابد، مساجد و ساختمان های اداری استعماری، به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته می شود. این کاملا ارزش بازدید را دارد و من به شدت توصیه می کنم چند روز در پنانگ بمانید و مدتی را در خیابان های جورج تاون بگذرانید.


مارینا بی سندز، سنگاپور

خلیج مارینا در مرکز سنگاپور به‌عنوان منطقه‌ای با وسعت 360 هکتار ساحلی واقع شده است که بر روی زمین‌های احیا شده ساخته شده است. یکی از مشهورترین مکان‌های این خلیج، مارینا بی سندز است، سه آسمان‌خراش 55 طبقه که یک استراحتگاه یکپارچه به شکل یک قایق با هتل‌ها، خرید، کازینو و مرکز نمایشگاهی را تشکیل می‌دهند. دراماتیک‌ترین بخش این مجموعه، استخر بی‌نهایت SkyPark است که دویست متر ارتفاع دارد و بر بالای هر سه ساختمان امتداد یافته است. سنگاپور از نظر من زیباترین شهر آسیاست و مناظر آسمان خراش های اطراف هنگام بازدید از بالای مارینا بی سندز دیدنی است.


پل Nine Arch، سریلانکا

به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد آسیایی، پل Nine Arch یک پل بزرگ در سریلانکا است که بخشی از راه‌آهن دوران استعمار را تشکیل می‌دهد. این پل که توسط جنگل های انبوه و مزارع چای احاطه شده است، اکنون مانند یک یادگار باستانی در یک دره سرسبز به نظر می رسد، اما یک قطار آبی آرام روزانه از روی پل عبور می کند.


سا پا، ویتنام

سا پا دهکده ای دورافتاده در شمال غربی ویتنام است که به خاطر جو کوهستانی خنک، تراس های برنج بکر، دره های سبز و جامعه قومی متمایزش شناخته شده است. در شالیزارها پیاده‌گردی کنید و از دهکده‌های کوچکی که در اطراف منطقه دیده میشوند دیدن کنید، یا با تله‌کابین به سمت کوه فنسیپان بروید و مناظری از دره را ببینید.


کاتماندو، نپال

کاتماندو شهری پرانرژی و شلوغ است که با تاریخ و فرهنگ احاطه شده است. این شهر در دره ای کاسه ای شکل قرار دارد که با منظره ای بلند کوهستانی محصور شده است. قلب معنوی کاتماندو را با بازدید از Swayambhunath، که به عنوان معبد میمون ها نیز شناخته می شود، صومعه کوپان، معابد در میدان دوربار، و استوپا Boudhanath، که هم مکانی برای عبادت است و هم مناظری از شهر ارائه می دهد، کشف کنید. به هر کجا که نگاه کنید، پرچم‌های نماز، ماندالا و توتم‌های مذهبی را می‌بینید، و واقعاً جای تعجب نیست که یکی از معروف‌ترین مکان‌های آسیاست.


جنگل ملی Zhangjiajie، چین

جنگل ملی Zhangjiajie خانه کوه‌های آواتار و هزاران قله ماسه‌سنگ غول‌پیکر است که 200 متر ارتفاع دارند و آسمان را سوراخ می‌کنند. به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری چین است. از Golden Whip Brook شروع کنید و در امتداد لبه آب قدم بزنید. همان طور که بالا می روید به بالا نگاه کنید و در نهایت به همان سطح بالای نیزه های ماسه سنگی برسید. برای ورود به پارک 40 دلار آمریکا هزینه دارد.


جزیره ججو، کره جنوبی

جزیره ججو یک جزیره آتشفشانی است که در آن می‌توانید بلندترین قله کره جنوبی را طی کنید و طلوع خورشید را از دهانه آتشفشانی تماشا کنید. در ارتفاعات پایین تر، سواحل شنی، آبشارهای زیبا و باغ های مرکبات را خواهید دید.

جزیره ججو در سواحل جنوبی کره قرار دارد و از بقیه کشور جدا شده است و در نتیجه فرهنگ و تجربه منحصر به فردی به وجود آمده است. از بازارهای محلی برای غذاهای تازه و تولید دیدن کنید و از موزه هنر ججو و موزه چای اولوسک دیدن کنید.


جزایر فی فی، تایلند

جزایر فی فی برخی از محبوب ترین جزایر تعطیلات ساحلی در جنوب شرقی آسیا هستند و دلیل خوبی هم دارند! مجمع‌الجزایری متشکل از شش جزیره در اقیانوس هند، به‌خاطر سواحل بکر، صخره‌های خیره‌کننده و آب آبی رنگارنگ و پر از زندگی رنگارنگ شهرت دارند.

به عنوان یکی از 10 مقصد برتر توریستی در آسیا، هنگام ورود به فی فی دان باید مبلغ 0.60 دلاری برای کمک به حذف زباله بپردازید. همچنین برای ورود به پارک های ملی خلیج مایا و جزیره بامبو 6 دلار آمریکا هزینه دارد.


بوراکای، فیلیپین

بوراکای با سواحل طولانی شن های سفید پودری، آب های لاجوردی و غروب های دیدنی خورشید یکی از بهترین مقاصد تعطیلات در جنوب شرقی آسیا است. خود را در یکی از بسیاری از استراحتگاه های ساحلی شگفت انگیز رزرو کنید و به سادگی از آن لذت ببرید. این مکان ایده آل برای یک تعطیلات آرام است.

وقت خود را به گشت و گذار در اطراف گروه جزیره وسترن ویسایاس در همان نزدیکی بگذرانید، غواصی را با زندگی دریایی رنگارنگ انجام دهید، در ورزش های آبی پر آدرنالین شرکت کنید یا فقط در سواحل وسیع استراحت کنید.


باگان، میانمار

باگان شهری باستانی در میانمار است که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به رسمیت شناخته شده است. پایتخت سابق پادشاهی باگان از قرن نهم تا سیزدهم، این شهر حاوی بقایای بیش از 10000 معبد بودایی، بتکده و صومعه است.

این یک مقصد فهرست سطلی مطلق است، و من خوش شانس هستم که از آن بازدید کرده ام، زیرا واقعاً معتقدم میانمار یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است.

کاوش در دشت معبد یک تجربه مسحور کننده در هر زمانی از روز است، اما با شکل گیری مناره های آنها پس زمینه ای از طلوع و غروب خورشید تغییر می کند. موارد برجسته عبارتند از بودای طلایی دوقلو در معبد Dhammayangy، معبد شمالی Guni با شمع، و بالون سواری بر فراز دشت معبد.


زیباترین مکان های آسیا - سوالات متداول

⭐ آیا آسیا ارزش دیدن دارد؟

بله، آسیا ارزش دیدن را دارد. منطقه ای از جهان با فرهنگ غنی مبتنی بر هندوئیسم و ​​بودیسم، غذاهای لذیذ، جنگل های رام نشده، سواحل شنی طولانی و جزایر گرمسیری است. معمولاً بخش مقرون به صرفه‌ای از جهان برای بازدید است، و برای غربی‌ها می‌تواند حس کشف جایی واقعاً «دیگری» را داشته باشد.

☀️ بهترین زمان برای سفر به آسیا چه زمانی است؟

این بسیار به جایی که از نظر جغرافیایی می روید بستگی دارد، زیرا گستره وسیعی دارد و آب و هوای زیادی دارد و زمان ایده آل برای بازدید می تواند در مناطق مختلف به طور قابل توجهی متفاوت باشد. فصل خشک از نوامبر تا آوریل به طور کلی بهترین زمان برای بازدید از بسیاری از کشورهای فوق در نظر گرفته می شود زیرا هوا خنک تر است و میزان بارندگی کم است. هوا همچنین در طول ماه های بهار بین مارس و می و پاییز در حدود سپتامبر و اکتبر گرم است.

پربازدیدترین مقصد آسیا کدام است؟

شهرهای بزرگ آسیا بیشترین بازدید را دارند، اما به عنوان پایگاهی برای کاوش در گنجینه های طبیعی اطراف عمل می کنند. از جمله محبوب ترین شهرها می توان به هنگ کنگ انگلیسی زبان، سنگاپور بین المللی و بانکوک رنگارنگ اشاره کرد .

ارزان ترین کشور آسیایی برای سفر کدام است؟

مقرون به صرفه ترین کشورهای آسیایی برای مسافران در آسیای جنوب شرقی هستند و شامل فیلیپین، ویتنام، لائوس، کامبوج، نپال و سریلانکا هستند. در اینجا ممکن است انتظار داشته باشید 10-20 دلار آمریکا برای یک اتاق خصوصی در هاستل و 1-2 دلار آمریکا برای یک آبجو محلی بپردازید. گران ترین کشورها سنگاپور، ژاپن و کره جنوبی هستند.

محبوب ترین کشورها برای گردشگران در آسیا کدامند؟

تایلند به عنوان محبوب ترین مقصد برای گردشگران بین المللی برجسته است. فیلیپین، ویتنام، کامبوج و اندونزی در میان مسافران ارزان قیمت محبوب هستند، در حالیکه ژاپن، کره جنوبی وسنگاپورمسافران ثروتمندتری را جذب می کنند.

زیباترین مکان ها در آسیا - کلمات پایانی

کشف زیباترین مکان های آسیا بیش از یک عمر طول می کشد. این منطقه مملو از شهرهای جذاب، مکان های معروف، سواحل زیبا و مناظر دیدنی است. از هر کشوری که برای بازدید انتخاب کنید،


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده