دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» موزه هنرهای کاربردی | تاشکند، ازبکستان

موزه هنرهای کاربردی | تاشکند، ازبکستان

موزه هنرهای کاربردی ازبکستان، تاشکند

ازبکستان به عنوان یک کشور آسیای مرکزی در نزدیکی جاده تاریخی ابریشم واقع شده است. این کشور شامل بسیاری از شهرهای قدیمی و تاریخی از جمله تاشکند، بخارا و خوارزم است. شهر تاشکند مرکز یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ازبکستان و پایتخت آن است. تاشکند به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم زمانی شهر مهمی بود، اما زلزله تمام بناهای تاریخی آن را ویران کرد. 


با وجود این، گردشگران و بازدیدکنندگان همچنان می توانند از بسیاری از آثار تاریخی دیدن کنند. یکی از جاذبه های فرهنگی برتر شهر تاشکند، موزه هنرهای کاربردی است که در آن آثار همه مردم شهر تاشکند وجود دارد و مردم هنر خود را که شامل آثار سفالی، فرش دستباف و غیره می شود در معرض دید عموم قرار می دهند.


تاشکند نه تنها یک پایتخت بلکه مرکز فرهنگی ازبکستان است. بیشترین تعداد مؤسسات فرهنگی و آموزشی از جمله تئاتر، کتابخانه و البته موزه در تاشکند قرار دارد. میراث فرهنگی شهر و کل کشور در بیش از ده‌ها موزه عمومی تاشکند و شعبه‌های آنها و همچنین گالری‌ها، مراکز صنایع دستی و موزه‌های کوچک یادبود به نمایش گذاشته شده است. معروف ترین موزه های تاشکند در ازبکستان موزه تاریخ، موزه دولتی هنر، موزه هنرهای کاربردی و بسیاری دیگر هستند که بیش از چندین دهه وجود داشته اند. نمایشگاه در موزه ها، مراکز هنری و گالری های هنری که اخیراً در تاشکند - در اواخر قرن بیست و یکم - مانند موزه امیر تیمور، کاخ خلاقیت جوانان، مرکز هنرهای کاربردی در مدرسه ابوالقاسم و غیره ظاهر شده اند. خیلی کمتر جالب نیستند.


موزه امیر تیمور، موزه هنرهای کاربردی تاشکند، موزه زمین شناسی تاشکند، در کنار موزه‌های بزرگ، بیش از ده‌ها موزه کوچک یادبود وجود دارد که بیاد افراد مشهوری که در تاشکند زندگی و کار می‌کردند اختصاص داده شده است. بیشتر آن موزه های یادبود در اواخر دهه 1980 تأسیس شدند. همه آنها همچنین در سیستم وزارت فرهنگ و ورزش جمهوری ازبکستان گنجانده شده اند.


هنگامیکه به دنبال بهترین موزه های ازبکستان هستید،موزه هنرهای کاربردی تاشکند را از دست ندهید . آنچه در اینجا شما را شگفت زده می کند، آثار هنری کاربردی است که بر سنت های قدیمی مدارس تأکید دارند. علاوه بر این، با آثاری که به روش سنتی توسط صنعتگران ساخته شده اند و همچنین آثار هنری مدرن را بشناسید. این موزه مملو از ساختمان های رنگارنگ است که از دیدن آنها خوشحال خواهید شد. در این موزه همه مردم محلی شهر هر هنر عملی را از سفال گرفته تا فرش های دستبافت منگوله دار به نمایش می گذارند. بیشتر آثار این نمایشگاه از سنت های قدیمی این شهر است که پرطرفدار است.


موزه هنرهای کاربردی

در خانه سابق دیپلمات امپراتوری روسیه الکساندر پولوفتسف واقع شده است. این موزه، عمارت بزرگی است که به سبک سنتی ازبکستان تزئین شده است، مجموعه ای عالی از هنرهای کاربردی دارد – هیچ کس در آسیای مرکزی بهتر از ازبک ها این کار را انجام نمی دهد. پولوفتسف یک مجموعه دار مشتاق صنایع دستی بود و دارایی های شخصی او هنوز قلب این مجموعه را تشکیل می دهد.



نتیجه نهایی؟

سفر ازبکستان کاوش مناظر رویایی قرون وسطایی است که توسط مناره هایی که آسمان صحرا را سوراخ می کنند برجسته شده است. زائران محلی با لباس‌های پولک‌دار خیره‌کننده به تن کرده‌اند که رنگ‌های کالیدوسکوپی آن‌ها مانند خود مردم زنده است. رایحه‌های معطری که با شوخی‌های آهنگین یک بازار پر رونق ترکیب می‌شوند و شما را به کشوری خارجی و جذاب، ماجراجویانه و در عین حال راحت می‌آیند. 


این مقصد جاده ابریشم هزاران سال است که تاریخ میسازد - استپ‌های فرسوده بودایی و زیارتگاه‌های زرتشتی از قدمت آن صحبت میکنند، در حالی که بقایای شگفت‌انگیز کاخ‌ها و مساجد باور اینکه چگونه این پادشاهی‌های قرون وسطایی داستان‌هایی از فانتزی و افسانه را به وجود آورده‌اند را آسان می‌کند.


آیا ازبکستان ارزش بازدید را دارد؟

با تعداد بی‌شماری از مقاصد باز به روی جهانگردانان قرن بیست و یکم، چرا ازبکستان، کشوری به ظاهر مبهم در آسیای مرکزی را انتخاب کنید؟


ازبکستان منحصربفرد است و به بازدیدکنندگان معماری نفیسی ارائه میکند که بازتابی از دوران تامرلنگ، اسکندر مقدونی و نخستین ساکنان زرتشتی این سرزمین است. ازبکستان معاصر به همان اندازه جذاب است و مملو از فرهنگ مغناطیسی و مناظر متنوع است که پس‌زمینه‌ای عالی برای ماجراجوییهای بی‌ پایان را تشکیل می‌دهد.


سفر به ازبکستان یک گزینه مقرون به صرفه برای مسافران صرفه جویی است، با تورهای همه جانبه و راهنما که با کسری از هزینه سفرهای معادل در اروپا یا آمریکای جنوبی در دسترس است. حمل‌ونقل ارزان، وعده‌های غذایی ارزان و مجموعه‌ای از هاستل‌های رو به رشد نیز درها را به روی مسافران مستقل باز کرده است.


ازبکستان بیش از هر زمان دیگری در دسترس است و تقریباً شهروندان هر کشوری واجد شرایط ورود بدون ویزا 30 روزه یا ویزای آنلاین ارزان هستند. هنگامی که در کشور هستید، همه جاذبه های اصلی توسط یک سیستم راه آهن مدرن و قابل اعتماد به هم متصل می شوند، در حالی که هر شهر بزرگ با طیف گسترده ای از انتخاب های اقامتی راحت از شما استقبال می کند.


ازبکستان هنوز از مسیر شکست خورده خارج است و مطمئناً کسانی را که تشنه کشف زوایای ناشناخته جهان هستند راضی می کند. شما مجبور نخواهید بود با انبوهی از گردشگران بجنگید و ممکن است خود را تنها بازدیدکننده در برخی از قدیمی‌ترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌های آن بیابید. هرگز زمان ایده‌آل‌تری برای سفر به ازبکستان وجود نداشته است یکی از بهترین اسرار جهان، جایگاهی از امپراتوری‌ های باستانی که سرشار از فرهنگ است و میزبان زیبایی‌های فراوانی است.


آدرس: خ 15 Rakatboshi، منطقه Yakkasaray، تاشکند

تلفن: (+998 71) 256-40-42، 256-39-43

ساعات کاری : از 09:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر (بدون ناهار، صندوق در ساعت 05 بسته می شود: 00 شب)

وب سایت: www.artmuseum.uz

تاریخچه موزه هنرهای کاربردی ازبکستان به سال 1927 برمی گردد، زمانی که اولین نمایشگاه آثار هنری هنرمندان ازبکستان در اینجا برگزار شد.

این موزه در ابتدا موزه صنایع دستی نامیده می شد و در سال 1997 به عنوان دولتی اعطا شد و نام فعلی خود را به خود اختصاص داد.

صندوق موزه هنرهای کاربردی بیش از 7000 نمونه از هنرهای کاربردی را فهرست می کند: گلدوزی دست ساز، کلاهک جمجمه (tyubeteyka)، جواهرات، فرش و نمونه های دیگر از صنایع دستی از آغاز قرن 19 تا امروز.

تمام نمایشگاه های موزه هنرهای کاربردی ازبکستان را می توان به سه گروه تقسیم کرد:

آثار هنرهای کاربردی بر اساس سنت های کهن و مربوط به مدارس.

آثاری که از نیمه دوم قرن نوزدهم با در نظر گرفتن روشهای سنتی صنعتگران خلق شده است.

آثار هنر مدرن، تزئین شده با زیور آلات رنگارنگ بر اساس توسعه هنرهای مدرن.

موزه هنرهای کاربردی ازبکستان همچنین دارای دو فروشگاه هدیه است که می توانید تابلوهای نقاشی، گرافیک، ظروف چینی، فرش، گلدوزی، پارچه، جواهرات، ضرب سکه، مینیاتور لاک الکل شده توسط استادان مدرن ازبکستان را خریداری کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده