دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین کارهایی که در رم ایتالیا می توان انجام داد.

بهترین کارهایی که در رم ایتالیا می توان انجام داد.

بزرگترین جاذبه گردشگری شهر رم چیست؟

رم شهری پر از موزه‌ها، میدانها، مکانهای دیدنی و دیگر جاذبه‌های دیدنی است. این شهر ایتالیایی چیزی بیش از جاذبه های گردشگری اصلی رم مانند کولوسئوم، پانتئون و کلیسای سنت پیتر در شهر واتیکان برای ارائه دارد. در طول سفر خود به این شهر، این 25 مورد از معروف ترین مکان های دیدنی و محبوب ترین جاذبه های رم هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این بناهای تاریخی منحصر به فرد، موزه ها، جاذبه های توریستی و بهترین کارهایی که در رم ایتالیا باید انجام دهید،


جمله معروف همه راه ها به رم منتهی میشوند فقط یک استعاره نیست. اگر در مورد تاریخ رم صحبت کنیم، در واقع همه دوره ها از پایتخت امپراتوری روم سرچشمه می گیرند. رم، شهر ابدی، به عنوان بزرگترین پایتخت جهان، رهبر پادشاهی از گال و اسپانیا در غرب تا مصر و آسیا در نظر گرفته می شد. علاوه بر این که در دوران رنسانس، شهری تخیلی و در قرن نوزدهم پناهگاهی برای مسافران ثروتمند بود، با این حال، رم شهری نیست که متوقف شود. در 27 قرن واقعیت خود، امپراتوری های متعددی را دیده است که بالا و پایین می شوند، پاپ ها و سزارها به این سو و آن سو می روند و پیشرفت های خلاقانه رشد می کنند و محو می شوند.


چرا باید از رم و جاذبه های جذاب آن دیدن کنید؟برای شروع، شهر ابدی گنجینه ای از تاریخ، هنر و فرهنگ است.

رم خرابه های باستانی، بازارهای محلی و معماری مسحورکننده، مجموعه ای خیره کننده از چیزهای جالب برای دیدن و انجام دادن را ارائه میدهد. از کولوسئوم باشکوهی که بر منظره شهر تسلط دارد رم با تاریخ گسترده ای که بیش از دو هزار سال را در بر می گیرد، زمینه مناسبی را برای کاشفان فراهم میکند تا بقایای امپراتوری روم باستان را جستجو کنند. علاوه بر گذشته غنی، صحنه هنری پر رونق رم گواهی دیگری بر جذابیت بی پایان شهر است. از شاهکارهای میکل آنژ و برنینی که کلیساها و گالری‌های شهر را زیبا می‌کنند تا توهم گنبدی باورنکردنی کلیسای سنت ایگنازیو، این گنجینه‌های هنری چیزی فراتر از یادگارهای غیرفعال هستند - آنها همچنان به الهام بخشیدن، جذب بازدیدکنندگان از سراسر جهان ادامه می‌دهند.


برنامه ریزی برای بازدید از رم

رم، پایتخت ایتالیا، جاذبه‌های متعددی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند تا در طول سفر خود به کاوش بپردازند. با داشتن تاریخ غنی، فرهنگ و غذاهای لذیذ، ضروری است که برنامه سفر خود را با دقت برنامه ریزی کنید تا بهترین استفاده را از سفر خود ببرید.

با تصمیم گیری در مورد مدت زمان بازدید خود شروع کنید، زیرا این امر بر نحوه تخصیص بهینه زمان خود بین جاذبه های مختلف تأثیر می گذارد. رم برای اقامت یک هفته ای به اندازه کافی برای ارائه دارد، اما اگر زمان کمتری دارید، نمادهای دیدنی مانند کولوسئوم، واتیکان، پانتئون و فواره تروی را در اولویت قرار دهید.

در حین برنامه‌ریزی برنامه سفر خود، برخی از فعالیت‌ها و تجربیات را در برنامه‌های خود قرار دهید. در کنار جاذبه‌های اصلی، رم دارای مکان‌های کمتر شناخته شده و جواهرات پنهانی است که ارزش کاوش را دارند.

نکاتی ممکن است شامل توصیه‌هایی در مورد نحوه پرش از صف‌های طولانی در جاذبه‌های محبوب، بهترین زمان‌ها برای بازدید از مکان‌های خاص، و مکان یافتن غذاهای اصیل ایتالیایی باشد. با برنامه ریزی دقیق برای بازدید از رم و ترکیبی از جاذبه های برجسته و کمتر شناخته شده، به خوبی آماده شده تا همه چیزهایی که شهر ارائه می دهد را تجربه کنید.


رم باستان

رم که به عنوان شهر ابدی نیز شناخته می شود، برخی از مشهورترین بناهای باستانی جهان را در خود جای داده است. کولوسئوم نمادین گواهی بر مهارت های مهندسی و معماری قابل توجه رومیان باستان است. این آمفی تئاتر عظیم، تاریخ تاریکی از نبردهای شدید گلادیاتورها، اعدام های عمومی و شکار حیوانات وحشی دارد. یکی دیگر از مکان های مهم، فروم رومی است که برای قرن ها به عنوان فضای عمومی اصلی شهر عمل میکرد. این منطقه وسیع مملو از خرابه های باستانی است که داستانهای دوران شکوه رم و شخصیت های افسانه ای مانند جولیوس سزار و سیسرو را زمزمه می کنند. در کنار فروم تپه باشکوه پالاتین قرار دارد که یکی از هفت تپه رم و زادگاه شهر طبق افسانه رومولوس و رموس است. این تپه با کاخ‌های امپراتوری، باغهای زیبا و مناظر پانورامای دلربایی که هنگام بازدید از رم خواهید دید، آراسته شده است. پانتئون یک معبد باستانی قابل توجه که به همه خدایان اختصاص یافته است، استفاده هوشمندانه از بتن را به نمایش می‌گذارد و گنبد و چشمی عظیم آن را می‌سازد .


معماری رنسانس و باروک

شهر واتیکان به عنوان قلب کاتولیک، برخی از مشهورترین شاهکارهای رنسانس و باروک جهان را درخود جای داده است. کلیسای سنت پیتر ، که به طور برجسته در شهر واتیکان قرار دارد، نمونه ای نفیس از معماری باروک است که توسط معماران مشهوری مانند برامانت، میکل آنژ و برنینی طراحی شده است

کلیسای سیستین ، واقع در داخل موزه‌های واتیکان، مکانی که باید از آن دیدن و نقاشی های دیواری نفس‌گیر میکل آنژ، از جمله نقاشی سقف نمادین «آفرینش آدم» را به نمایش بگذارید. باسیلیکا دی سانتا ماریا ماگیوره، یکی از کلیسای‌های اصلی رم، دارای ترکیبی هماهنگ از سبک‌های مختلف معماری است که موزاییک‌های گران‌قیمت و کارهای مرمری ظریف را به نمایش می‌گذارد.


بازدید از موزه‌ها، گالری‌ها و پارک‌ها

رم شهری با تاریخ غنی است و موزه‌ها، گالری‌ها و پارک‌های آن دریچه‌ای به گذشته و همین‌طور حال پر جنب و جوش آن ارائه می‌کنند. موزه ای خارق العاده که مجموعه ای استثنایی از مجسمه ها، نقاشی ها و آثار باستانی را در خود جای داده است. در میان آثار هنری معروف، آثاری از برنینی، کاراواجو و کانوا را خواهید دید.

موزه‌های واتیکان جایگاه ویژه‌ای در میان جاذبه‌های رم دارند. این سایت با مجموعه گسترده ای از هنر کلاسیک و رنسانس، خانه کلیسای سیستین، تاج دستاورد میکل آنژ است. علاوه بر نقاشی‌های دیواری نمادین، بازدیدکنندگان می‌توانند آپارتمانهای مخفی Borgia و گالری نقشه‌ها را که غرق در هنر و تاریخ هستند، کاوش کنند. به طور خلاصه، موزه‌ها، گالری‌ها و پارک‌های رم به علایق مختلفی از هنر و تاریخ کلاسیک گرفته تا آثار و معماری معاصر پاسخ می‌دهند.


صحنه غذا و خرید رم

آشپزی رومی دارای تاریخچه ای غنی دارد که در طول قرنها با گسترش امپراتوری روم و تغییرات فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی مختلف، تکامل یافته است. در روم باستان،غذا نقش مهمی در جامعه و غذا داشت و این شهر را به یک مرکز آشپزی برجسته تبدیل کرد. رژیم رومی اساساً بر پایه غلات، پنیر، حبوبات و میوه‌ها بود و از گوشت و ماهی کم استفاده می‌شد.


رم به خاطر غذاهای غنی و تجربیات خریدمشهور است و به بازدیدکنندگان طعم فرهنگ اصیل ایتالیایی را ارائه میدهد. غذاهای رومی عمدتاً بر اساس مواد ساده و سالم بود. مواد اصلی شامل گندم و غلاتی مانند جو بود که بیشتر برای تهیه نان و فرنی استفاده می شد. انواع سبزیجات مانند کاهو، کلم و کنگر فرنگی با چاشنی گیاهان و نمک مصرف می شد.. علاوه بر این، استفاده از روغن زیتون فراوان بود و به بسیاری از غذاها طعم و مزه متمایز می داد.


کاوش در رم کمتر شناخته شده

هنگام بازدید از رم، چیزهای بیشتری غیر از جاذبه های محبوب مانند پله های اسپانیا یا شهر واتیکان برای کشف وجود دارد. رم شهری پر از تاریخ است و کاوش در مکان‌های کمتر شناخته شده آن به شما این امکان را می‌دهد که از جمعیت فرار کنید و واقعاً در گذشته آن وارد شوید. یکی از جواهرات پنهان در رم Ostia Anti c a است ، یک شهر بندری باستانی در نزدیکی رم امروزی. اغلب توسط پمپئی تحت الشعاع قرار می گیرد، اما با ویرانه های باستان شناسی چشمگیرش، نگاهی به خوبی حفظ شده به زندگی رومی ارائه می دهد. با قدم زدن در خیابان های باستانی، می توانید تصور کنید که زندگی در این شهر بندری پررونق چگونه بود.


رم زمانی مرکز یک دولت قدرتمند رومی بود. شما می توانید به لطف بناهای تاریخی متعدد این روزهای قدیم به گذشته سفر کنید.


1. مکان های دیدنی: کولوسئوم

جاذبه شماره 1 رم، کولوسئوم است. آمفی تئاتر بزرگی که در دوران رومی 65000 تماشاگر را در خود جای داده بود. گلادیاتورها با یکدیگر و همچنین حیوانات وحشی در عرصه کولوسئوم که یکی از عجایب هفتگانه مدرن جهان محسوب میشود، به نبرد پرداختند. در "ویرانه های" غول پیکر کولوسئوم، میتوانید از غرفه ها، عرصه و فضاهای زیرزمینی بزرگترین آمفی تئاتر رومی بازدید کنید.


2. فواره تروی رم

مشهورترین فواره در پایتخت ایتالیا و شاید حتی جهان باید «فونتانا دی تروی» یا فواره تروی باشد. این فواره به سبک باروک، واقع در پیازا دی تروی، در قرن هجدهم ساخته شده است و باید در فهرست «بهترین کارهایی که در رم باید انجام دهید» باید ببینید. این بنای تاریخی و یادبود، خدای دریا، نپتون را بر روی ارابه خود نشان می دهد. هیچ بازدید یا گشت و گذار در رم بدون پرتاب سکه در فواره تروی کامل نمی شود، زیرا این بدان معناست که فردی که سکه را پرتاب میکند "یک روز به رم ایتالیا بازخواهد گشت".


3.: مکان های دیدنی پانتئون رم

یکی از بهترین ساختمان های نگهداری شده از دوران روم، پانتئون است. این ساختمان در آن روزها چه کارکردی داشت هنوز مشخص نیست، اما پانتئون توسط امپراتور هادریان در سال 608 به پاپ اعطا شد. کلیسای فعلی دارای چندین بنای تدفین منحصر به فرد (نقاش رافائل و چند پادشاه ایتالیایی) و همچنین یک بنای قابل توجه است. گنبد بزرگ و باز (oculus). مدتی است که برای بازدید از پانتئون روم نیاز به خرید بلیط دارید.


4. کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر یا «بازیلیکا دی سان پیترو در واتیکانو» مرکز معنوی کلیسای کاتولیک و محل اقامت پاپ است. این کلیسای عظیم که در ایالت مستقل شهر واتیکان و در مجاورت میدان سنت پیتر قرار دارد، بر روی جاییکه گمان می‌رود قبر پیتر باشد ساخته شده است. کلیسای سنت پیتر شامل شاهکار هایی مانند بالداچین برنینی و «لا پیتا» اثر میکل آنژ است، اما می‌توانید از دخمه‌هایی با 148 مقبره پاپ نیز دیدن کنید.


5. موزه‌های واتیکان و کلیسای سیستین

در طول قرنها، پاپها مجموعه هنری عظیمی از اشیاء رومی و آثار مذهبی گرفته تا نقاشیهای بی‌شماری را گردآوری کردند. در موزه‌های واتیکان می‌توانید از 54 اتاق با تزئینات غنی دیدن کنید و این گنجینه‌های هنری کلیسای کاتولیک را مشاهده کنید. برجسته ترین نقطه برای بسیاری از بازدیدکنندگان احتمالا کلیسای سیستین معروف است. کلیسایی با نقاشیهای دیواری دوست‌داشتنی توسط میکل آنژ که بیشتر به عنوان محل برگزاری کنفرانس در هنگام انتخاب پاپ جدید شناخته میشود.


6. مناظر رومی Forum Romanum & Palatine

Forum Romanum مرکز امپراتوری روم باستان بود. در طول بازدید خود از فروم رومانوم، از کنار حفاری‌های رومی و پارک باستان‌شناسی پر از معابد قدیمی، طاق‌ها، تالارهای بازار و دیگر ساختمان‌های مهمی که امپراتوران مختلف در آنجا ساخته‌اند، عبور خواهید کرد. در کنار فروم تپه پالاتین قرار دارد که در آن حفاری‌های اقامتگاه‌های امپراتوری را خواهید یافت.


7. مکان های معروف: Piazza Navona

یکی از قابل توجه ترین میدان ها و بهترین مکان های دیدنی رم، پیازا ناوونا است. بنابراین، میدان معروف شکل کشیده خود را مدیون هدف اصلی خود به عنوان یک استادیوم دو و میدانی رومی است. مناظر جالب این میدان شامل تعدادی فواره مانند «La Fontana dei Quattro Fiumi» اثر برنینی، یک ابلیسک جالب است و می‌توانید از حفاری‌های استادیوم قدیمی Domitianus دیدن کنید. علاوه بر این، پیازا ناوونا میدانی شلوغ است که تعداد زیادی از هنرمندان خیابانی، کافه‌ها و تراس‌ها دارد.



8. Castel Sant’Angelo

در اصل، قلعه سنت آنجلو یا قلعه فرشته مقدس متعلق به قرن دوم، مقبره امپراتور هادریان بود. پس از اینکه فرشته میکائیل در سال 590 در اینجا ظاهر شد و به طاعون پایان داد، پاپ پیوس دوم مجسمه بزرگ برنزی از فرشتگان را در بالای قلعه قرار داد. قلعه فرشته مقدس بخشی از دفاعیات رم بود و مکانی را ارائه می کرد که پاپ ها می توانستند در آن پناه بگیرند، زیرا واتیکان توسط یک تونل به آن متصل بود.


حقایق شگفت انگیز درباره رم

شهر ابدی، رم، که کنجکاوی 7 تا 10 میلیون گردشگر را در هر سال به خود جلب می کند، مملو از تاریخ، هنر خلاق و غذاهای خوشمزه است. با قرار گرفتن در مرکز توجه برای قرن شما فکر میکنید در مورد اسرار رم در معرض دید عموم قرار گرفته است. در اینجا مهمترین حقایق جالب در مورد رم است که واقعاً باید بدانید.

امروزه، رم از 280 فواره و بیش از 900 قدیمی‌ترین کلیسا تشکیل شده است که مسافران و مردم محلی می‌توانند در تمام طول سال از آنها بازدید کنند.

مردان فقط می توانستند آزادانه لباس بپوشند، زیرا این نشان دهنده شهروندی رومی بود.

زنان لباس Stola را می پوشیدند که اقتباسی زنانه از یک روپوش بود.

سکه های 3000 یورویی هر شب از قسمت پایینی فواره تروی جمع می شود. این پول نقد به یک بنیاد کاتولیک به نام کاریتاس داده می شود که از پول نقد برای کمک به خانواده های فقیر در رم استفاده می کند.

در طول مبارزات در کولوسئوم، تخمین زده میشود که بیش از 500000 فرد و 1 میلیون حیوان وحشی در طول جنگ ها مرده اند.

رم به طور کلی پایتخت نبود. عنوان "پایتخت" را از فلورانس در سال 1870 گرفت.

تصویر SPQR که در همه جای شهر رم ردیابی می شود، به معنای "Senatus Populusque Romanus" است که به معنای "سنا و مردم رم" است.

امپراتور روم تراژان اولین مرکز خرید واقعی را تأسیس کرد. شامل سطوح متعدد و بیش از 150 فروشگاه بود که همه چیز از غذا گرفته تا پوشاک را می فروختند.

قبل از کشف دستمال توالت، رومی‌های قدیمی از دستمال مرطوب و آب جاری در حمام‌های روباز استفاده می‌کردند.

مناسبتهای تاریخی قابل توجه متعددی در رم وجود داشت و روم دگرگونی های عاطفی را در ساختارهای سیاسی و اجتماعی، مذهب و معماری زیبای خود تجربه کرد. پذیرفته شده است که رم دارای استثنایی ترین طراحی، فرهنگ و معماری اجتماعی بوده و این امر به طرز خارق العاده ای بر فرهنگ های بعدی در سراسر جهان تأثیر گذاشته است. آخرین رم دارای 280 فواره نوظهور و بیش از 900 کلیسای بزرگ با قدیمی ترین معماری است. رم به خاطر داشتن مواد غذایی شگفت‌انگیز مشهور است و مکانی است که رومیان باستان در آن سیستم‌ها و ساختمان‌های بلندمدتی ساخته‌اند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده