خرید از سراسر دنیا


» امارات متحده عربی | تاریخ، فرهنگ، جمعیت

امارات متحده عربی | تاریخ، فرهنگ، جمعیت

همه چیز درباره 7 امارات متحده عربی: دبی، ابوظبی و غیره 

امارات متحده عربی یک سلطنت انتخابی است که از فدراسیونی متشکل از هفت امارت متشکل از ابوظبی (پایتخت)، عجمان، دبی، فجیره، راس الخیمه، شارجه و ام القوین تشکیل شده است. هر امیرنشین توسط یک امیر اداره می شود و امیران با هم شورای عالی فدرال را تشکیل می دهند.

امارات متحده عربی که گاهی به سادگی امارات نامیده می شود، فدراسیونی از هفت امارت یا (ایالت) است: ابوظبی، دبی، شارجه، راس الخیمه، عجمان، ام القوین و فجیره.


چشم انداز این کشور بیشتر از دشت ها و صحرا با تپه های شنی تشکیل شده است. شهرهای اصلی و مراکز شهری آن عمدتاً در امتداد سواحل آن قرار دارند.

کشورهای مرزی عمان و عربستان سعودی هستند. امارات با ایران و قطر مرزهای دریایی مشترک دارد. یک منطقه مورد مناقشه در غرب امارت ابوظبی وجود دارد. بنابراین، مشخص نیست که آیا امارات واقعاً با قطر مرز زمینی دارد یا خیر

این کشور 83600 کیلومتر مربع است، در مقایسه با مساحت اتریش ، یا کمی کوچکتر از ایالت مین ایالات متحده . امارات متحده عربی حدود 9.9 میلیون نفر جمعیت دارد که شامل خارجی ها نیز می شود (در سال 2020). جمعیت مردان کشور دو برابر جمعیت زنان است. پایتخت این کشور ابوظبی است و بزرگترین شهر این کشور دبی است

 این شهر یک سراب در بیابان با مراکز خرید عظیم و جاذبه های تفریحی فوق العاده از جمله بلندترین آسمان خراش جهان و جزایر مصنوعی به شکل نخل است. زبان های گفتاری عربی (رسمی)، فارسی، انگلیسی، هندی و اردو است.

امارات متحده عربی به دلیل بلندترین سازه ساخت بشر، برج خلیفه، و برج العرب، یکی از بلندترین ساختمان های هتل در جهان شناخته شده است. امارات متحده عربی به خاطر چندین جزیره مصنوعی مانند جزیره نخل جمیرا، جهان و مجمع الجزایر The Universe مشهور است. موزه های هنر معاصر لوور ابوظبی و گوگنهایم ابوظبی برنامه ریزی شده. امارات متحده عربی به‌خاطر مساجد بزرگ، دبی مال، نفت، شن‌های فراوان، نفت، واحه‌ها، نخل‌های خرما، شن و ماسه، تپه‌بازی، شاهین‌بازی، شکار مروارید، مسابقه شتر سواری ربات، و جایزه بزرگ ابوظبی شناخته شده است. غذای اصلی این کشور شاورما ، گوشت، ماهی و برنج و غذای کمیاب شتر شکم پر است.

درباره شارجه

شارجه سومین امارت بزرگ امارات متحده عربی با مساحت 2590 متر مربع است. کیلومتر 3.3 درصد از کل مساحت امارات متحده عربی (بدون احتساب جزایر) را اشغال می کند. این شهر به خاطر مناظر زیبا و مناظر دریایی اش شناخته شده است.

امارات دارای موسسات آموزشی بسیاری است که از عرضه مستمر استعدادهای تازه مجهز به آخرین دانش در مهندسی، علم و فناوری و سایر مهارت‌هایی که از رشد اقتصادی حمایت می‌کنند، اطمینان می‌دهند.

جمعیت

جمعیت شارجه در سال 2012 طبق برآورد وزارت آمار و توسعه جامعه 1171097 نفر است.

بر اساس مرکز آمار و رقابت فدرال، جمعیت تخمینی اتباع امارات متحده عربی تا سال 2010 در امارت شارجه عبارت بود از:

مرد: 78818

زن: 74547

مجموع: 153,365.

موقعیت و جغرافیا

این تنها امیرنشینی است که در هر دو ساحل قرار دارد. خلیج عرب در غرب و خلیج عمان (اقیانوس هند) در شرق. خط ساحلی خلیج فارس حدود 20 کیلومتر است. و در فاصله 80 کیلومتری به خلیج عمان.

این امارت دارای مناطق بیابانی وسیع و دارای برخی مناطق کشاورزی است. جزایر آن شامل سر بونویر و ابوموسی است. شارجه دارای سواحل، مرداب ها و جنگل های اقاقیا فراوان است. شارجه دارای بیشترین تعداد ذخایر طبیعی در امارات است.

شهرهای بزرگ شارجه

شارجه دارای پنج شهر بزرگ است که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند.

خورفکان - این بزرگترین شهر در ساحل شرقی است که در میانه راه بین دیبا الحسن و فجیره واقع شده است. دارای ترمینال و پورت کانتینری در حال گسترش است.

کلبا - جذابیت تاریخی خود را حفظ می کند و به خاطر قلعه های قدیمی خود شناخته شده است. تماشاگران پرنده، کایاک سواران و کوهنوردان را به خود جذب می کند.

دیبا - مجموعه ای از سه روستای ساحلی است. دیبا بایه متعلق به سلطان نشین عمان، دیبا محلاب متعلق به فجیره و دیبا الحسن که در بین این دو روستا قرار دارد، متعلق به شارجه است.

الدید - این شهر سومین شهر بزرگ شارجه و تولید کننده اصلی میوه و سبزیجات مانند توت فرنگی، خرما، لیموترش، گواوا و انبه است که در امارات متحده عربی به فروش می رسد.

البادیر - واقع در منطقه المدام، یکی از محبوب ترین مناطق بیابانی در امارت شارجه است که کمپینگ ها و علاقه مندان به رانندگی های خارج از جاده را به خود جذب می کند.

اقتصاد

امارات از فرهنگ کارآفرینی و نوآوری حمایت می کند و تقریباً 45000 شرکت کوچک و متوسط ​​را در خود جای داده است که بر تولید، املاک و مستغلات، گاز، گردشگری، آموزش، مراقبت های بهداشتی، تدارکات و خدمات تجاری تمرکز دارند.

در سال 2014، تولید ناخالص داخلی آن به حدود 113.89 میلیارد درهم رسید. تولید منبع مهمی از اقتصاد کلی امارات است و تقریباً 19 درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه آن را تشکیل می دهد.

شارجه دارای 19 منطقه صنعتی است که بیش از 48 درصد از تولید ناخالص صنعتی امارات را تشکیل می دهد.

شارجه دارای سه بندر با مساحت 49588000 متر مربع است. متر علاوه بر این، دارای دو منطقه آزاد است:

منطقه سیف

منطقه آزاد حمریه

هنر و فرهنگ

در طول سال ها، شارجه به مرکز هنر و فرهنگ تبدیل شده است. صحنه فرهنگی شارجه تحت حمایت حضرت شیخ دکتر سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه شکوفا شده است.

در سال 1998، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) آن را « پایتخت فرهنگی جهان عرب » نامید.

در سال 1393 از سوی سازمان کشورهای اسلامی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2014 معرفی شد.

شارجه همچنین در پانزدهمین نشست شورای وزیران گردشگری عرب در قاهره در 18 اکتبر 2012 عنوان پایتخت گردشگری عرب برای سال 2015 را به خود اختصاص داد.

علاوه بر این، در افتتاحیه پنجمین مجمع سالانه ارتباطات بین‌المللی دولت (IGCF) به عنوان پایتخت مطبوعات عرب در سال 2016 معرفی شد و با عنوان معتبر «پایتخت جهانی کتاب» برای سال 2019 توسط یونسکو تاج گذاری کرد.

امروزه شارجه نزدیک به یک چهارم موزه‌های امارات متحده عربی و رویدادهای محبوبی مانند دوسالانه شارجه و نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه را در خود جای داده است.

اهمیت گردشگری

شارجه سرزمینی با میراث معماری و ثروت فرهنگی است. همچنین به‌خاطر مکان‌های گردشگری مختلف ، که شامل مناطق تاریخی مانند قلب شارجه و مکان‌های مدرنی مانند القصبه و آب‌نمای المجز می‌شود، شهرت دارد.

در سال 2015، شارجه چشم انداز گردشگری شارجه 2021 را با هدف جذب 10 میلیون گردشگر تا سال 2021 و گسترش سهم گردشگری در اقتصاد امارات راه اندازی کرد.

دومین امارت ام القوین

ام القوین دومین امارت کوچک و کم جمعیت است. جمعیت آن تا سال 2005 49159 نفر بود. ماهیگیری یکی از عوامل کلیدی اقتصاد آن است.

ام القوین دومین امارت کوچک و کم جمعیت در امارات است. مساحت آن تقریباً 720 کیلومتر مربع است. که معادل 1 درصد مساحت امارات است.

جمعیت

بر اساس سرشماری دسامبر 2005، کل جمعیت ام القوین 49159 نفر بوده است.

جمعیت اتباع امارات متحده عربی در ام القوین در اواسط سال 2010 17482 نفر بود که شامل 8671 مرد و 8811 زن بود. این تنها امارتی است که تعداد زنان از مردان بیشتر است.

موقعیت و جغرافیا

ام القوین بین شارجه در جنوب غربی و راس الخیمه در شمال شرقی قرار دارد. شهر ام القوین در شبه جزیره ای باریک به نام خور البیدیه ساخته شده است.

اقتصاد

ماهیگیری یکی از عوامل کلیدی در اقتصاد ام القوین است. امارات غذاهای دریایی را به سراسر اروپا و خاورمیانه صادر می کند.

اولین مرغداری در امارات در فلج الملا تاسیس شد. این یک تامین کننده کلیدی طیور و محصولات لبنی به بازار محلی محسوب می شود.

ساخت بندر احمد بن راشد و منطقه آزاد تجاری نشان دهنده برنامه های امارت برای گسترش پایگاه تجاری و سرمایه گذاری خود است.

اهمیت گردشگری

این امارت دارای حراهای ساحلی غنی در سواحل خلیج فارس و جزایر زیادی است که در شرق سرزمین اصلی قرار دارند. بزرگترین جزیره، السنیه، محل زندگی غزال ها، شاهین ها و لاک پشت های عربی است.

ام القوین امکاناتی را برای فعالیت های تفریحی متعدد فراهم می کند. از قایقرانی تا چتربازی فعالیت‌های سنتی مانند کشتی‌سازی و ورزش‌هایی مانند شاهین‌دوانی و شتر دوانی نیز در این امارت رایج است. پارک آبی دریم لند، بزرگترین پارک آبی امارات متحده عربی و استراحتگاه، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

درباره عجمان

عجمان کوچکترین امارت از هفت امارت با مساحت 259 متر مربع است. کیلومتر که حدود 0.3 درصد از مساحت امارات بدون جزایر است. عجمان دارای چند سواحل شنی است اما عمدتاً با رشته کوه ناهموار حجار مشخص می شود. شهرستان عجمان اگرچه مدرن است و خدمات و امکانات به روزی را ارائه می دهد، اما نشان دهنده جذابیت سنتی آن است.

جمعیت

دفتر سرشماری 'عجمان در ارقام 2011' صادر شده توسط دبیرخانه شورای اجرایی امارت عجمان جمعیت را حدود 262186 نفر برآورد کرده است. 16 درصد آنها اماراتی هستند. این در حالی است که در سال 1396 جمعیت تخمینی عجمان 504846 نفر بوده است.

بر اساس مرکز آمار و رقابت فدرال، جمعیت تخمینی اتباع امارات متحده عربی تا سال 2010 در امارت عجمان عبارت بود از:

مرد: 21600

زن: 20586

مجموع: 42,186

موقعیت و جغرافیا

عجمان در ساحل خلیج عربی، در بخش شمالی امارات قرار دارد. 16 کیلومتر است. طولانی است و بین امارات شارجه و ام القوین قرار دارد.

شهر های مهم

شهر عجمان - شامل دفتر حاکم، شرکت ها، بانک ها و بازارهای تجاری به اضافه بندر عجمان است که بر روی دره طبیعی قرار دارد که از شهر می گذرد.

شهر المنامه - حدود 60 کیلومتر است. از عجمان و به خاطر دره ها و کوه های مرتفعش که سرشار از منیزیم، کرومات و سنگ است، شهرت دارد.

شهر ماسفوت - حدود 110 کیلومتر است. در جنوب شرقی و به دلیل کشاورزی، کوه هایی مانند دفت و لشان و دره های وسیعی مانند غلفا معروف است.

اقتصاد

بر اساس گزارش اقتصادی سالانه عجمان در سال 2014 ، اقتصاد امارت عجمان 5 درصد رشد کرد زیرا تولید ناخالص داخلی به قیمت های فعلی بازار از 15690 میلیارد درهم در سال 2012 به 16441 میلیارد درهم در سال 2013 افزایش یافت. 

سهم بخش های مختلف اقتصادی در رشد تحقق یافته متفاوت است. بخش های ساخت و ساز، املاک و مستغلات و خدمات تجاری و شرکت های مالی با نرخ 8 درصد در سال 2013 نسبت به سال 2012 رشد کردند که بالاتر از میانگین رشد در امارت بود.

علاوه بر این، بخش عمده فروشی و خرده فروشی و خدمات تعمیرات با نرخ 6 درصد در سال 2013 نسبت به سال 2012 رشد کرد.

 فرهنگ و میراث

قلعه عجمان یکی از بناهای تاریخی این کشور است. قدمت آن به قرن هجدهم برمی گردد و زندگی در دوران های مختلف را نشان می دهد.

این قلعه بازسازی شده و به موزه تبدیل شده است. این شامل نمونه های باستان شناسی است که دارایی ها، صنایع، حرفه های سنتی مردم و همچنین تصاویری از زندگی اجتماعی قدیمی آنها را نشان می دهد.

در سال 2014، عجمان از Ajman Vision 2021 رونمایی کرد. بر اساس این طرح، توسعه امارت بر چهار رکن متمرکز خواهد بود:

1. ایجاد یک جامعه شاد

2. ساختن اقتصاد سبز

3. ارتقای تعالی دولتی

4. روح اتحادیه

نقاط دیدنی گردشگری

سواحل جادویی عجمان با هوای تازه، محیط آرام و آب تمیز، فعالیت های دریایی مختلفی را فراهم می کند که بسیاری از دوستداران دریا را به خود جذب می کند.

برخی از دیدنی های عجمان عبارتند از:

• موزه عجمان

• قلعه ماسفوت

• دروازه ماسفوت

• قلعه سرخ.

راس الخیمه

راس الخیمه چهارمین امارت بزرگ است. جمعیت کل آن 345000 نفر تخمین زده می شود. امارت اقتصاد متنوعی دارد و هیچ بخش واحدی بیش از 30 درصد در تولید ناخالص داخلی کلی سهم ندارد. 

درباره راس الخیمه

راس الخیمه دارای تاریخ غنی است که قدمت آن به حدود 7000 سال می رسد. در قرن سیزدهم و چهاردهم ، بندری پر رونق در منطقه ای که اکنون به نام راس الخیمه می شناسیم، پدید آمد. پس از آن جلفار نام گرفت و به یکی از برجسته ترین پایگاه های تجاری خلیج عربی تبدیل شد و به دلیل مرواریدهای نفیس خود شهرت زیادی داشت. کشف سفال های نادر چینی در سال 2019 در این منطقه نشان دهنده گستردگی تجارتی است که در جلفار گذشته صورت می گرفت.

 

راس الخیمه حدود 1000 محوطه باستانی دارد که چهار مورد از آنها به " فهرست موقت میراث جهانی یونسکو " اضافه شده است. این امارت همچنین خانه یکی از بهترین روستاهای ماهیگیری سنتی در خلیج عربی، الجزیره الحمرا، و تنها قلعه بالای تپه در امارات متحده عربی، قلعه ضایه قرن هجدهم موجود است.

این امارت به دلیل توپوگرافی متنوعش، از کوه های هاجر، تپه های شنی تا 64 کیلومتر سواحل، و همچنین جاذبه های گردشگری ماجراجویانه اش مورد توجه است. این کشور دارای یک اقتصاد باثبات و متنوع، با قوای مجریه، مقننه و قضایی مستقل است.

 

برای بیش از یک دهه، راس‌الخیمه توسط آژانس‌های رتبه‌بندی بین‌المللی Fitch و Standard & Poor's به طور پیوسته در محدوده A رتبه‌بندی شده است و بیش از 38000 کسب‌وکار از 100 کشور با بیش از 50 صنعت را در خود جای داده است.

 

این امیرنشین چهارمین امیرنشین بزرگ است و مساحتی برابر با 1684 متر مربع را پوشش می دهد. کیلومتر که معادل 3.16 درصد از کل مساحت امارات است.

جمعیت

در سال 2015، تخمین زده می شود که جمعیت آن 345000 نفر باشد که 127000 اتباع امارات متحده عربی دارند.  

موقعیت و جغرافیا

راس الخیمه در نزدیکی شمالی ترین نقطه امارات متحده عربی قرار دارد و با امارات ام القوین، فجیره و شارجه هم مرز است. این کشور مرز بین المللی خود را با سلطان نشین عمان دارد.

شهر راس الخیمه پایتخت این امارت است. یک نهر آن را به دو ناحیه تقسیم می کند: شهر قدیمی غربی راس الخیمه و قسمت شرقی - النخیل. سایر شهرهای کلیدی عبارتند از: الجزیره الحمرا، دیگداگا، خات و مصافی. مصافی با امارت فجیره مرز مشترک دارد و به خاطر آب معدنی اش معروف است. جزیره المرجان، در جنوب امارت، مجموعه ای از چهار جزیره مرجانی شکل و دست ساز انسان است که مهمان نوازی، اقامتگاه و جاذبه های سبک زندگی را ارائه می دهد.  

 

راس الخیمه دارای موقعیت جغرافیایی استراتژیک است که در امتداد ساحل خلیج عربی و در مجاورت تنگه هرمز کشیده شده است.

اقتصاد

راس الخیمه سیاست قوی تنوع اقتصادی را دنبال می کند و در سال های اخیر رشد تصاعدی را تجربه کرده است. ایجاد مناطق آزاد و مناطق صنعتی باعث جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی متنوعی شده است - از SMEها گرفته تا شرکت‌های چند ملیتی - در حالی که بخش گردشگری امارات همچنان یکی از سریع‌ترین بخش‌های در حال رشد در منطقه است.

 

منطقه اقتصادی راس الخیمه (RAKEZ ) راه حل های قابل تنظیمی را برای مشاغل مناطق آزاد و مناطق غیر آزاد در بیش از 50 صنعت ارائه می دهد. امارات با تولیدات مختلف از مصالح ساختمانی و پتروشیمی گرفته تا سرامیک و داروسازی به یک قطب تولید تبدیل شده است.

 

RAK Ceramics یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سرامیک در جهان است. 12000 کارمند آن در 20 کارخانه هر سال حدود 123 میلیون متر مربع کاشی و 5 میلیون قطعه لوازم بهداشتی تولید می کنند. صنایع دارویی خلیج فارس که به نام جولفار نیز شناخته می شود، در راس الخیمه مستقر است و بزرگترین تولید کننده دارو در منطقه MENA است.

 

جاذبه های گردشگری

راس الخیمه یک مرکز گردشگری رو به رشد است. دارای مکان‌های دیدنی با مناظر متنوع از تپه‌های شنی، نوارهای ساحلی، مناطق نمکی، حرا و کوه‌ها است. در نزدیکی نواحی کوهستانی چشمه های گوگردی وجود دارد و این امارت خانه طیف متنوعی از حیات وحش است که شامل روباه، جربوآ و صدها گونه پرنده می شود.

بلندترین قله امارات، جبل جایس، در راس الکهیمه است. این مکان با ارتفاع 1934 متر، طولانی ترین زیپ لاین جهان است که توسط رکوردهای جهانی گینس تایید شده است.


به دبی خوش آمدید

دبی که زمانی دهکده ماهیگیری کوچکی در خلیج فارس بود، امروز یکی از جهانی ترین شهرهای جهان است. این شهر که یکی از هفت امارتی است که امارات متحده عربی را تشکیل می دهد، خانه بیش از 200 ملیت است و تجربه ای فراموش نشدنی را به همه بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

 دبی، یکی از هفت امارت متحد عربی کشور 

دبی با تمام شکوه و ساختمان‌های منحصربه‌فردش واقعاً تأثیرگذار است. سفر به دبی سفر به شهر تضادهاست که در آن شور و نشاط یک کلان شهر مدرن و زندگی سنتی بیابانی در هم تنیده شده است. 

دبی پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی است. این شهر در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس قرار دارد و پایتخت امارت دبی، یکی از هفت امارت تشکیل دهنده این کشور است. ابوظبی و دبی تنها دو امیرنشینی هستند که در مجلس قانونگذاری این کشور بر روی موضوعات مهم با اهمیت ملی حق وتو دارند. شهر دبی در خط ساحلی شمالی امارت واقع شده است و در منطقه شهری دبی- شارجه- عجمان قرار دارد. دبی میزبان نمایشگاه جهانی 2020 است. دبی به عنوان یک شهر جهانی و مرکز تجاری خاورمیانه ظهور کرده است. همچنین یک مرکز اصلی حمل و نقل برای مسافران و بار است. در دهه 1960، اقتصاد دبی بر درآمدهای حاصل از تجارت و تا حدودی امتیازات اکتشاف نفت مبتنی بود، اما نفت تا سال 1966 کشف نشد. درآمد نفت ابتدا در سال 1969 به جریان افتاد.

تاریخچه مختصری از دبی

دبی دومین امارت بزرگ است. جمعیت آن در پایان سال 2015 2,446,675 نفر تخمین زده می شود. تولید ناخالص داخلی دبی تا سال 2014 به حدود 338 میلیارد درهم رسید.

دبی دومین امارت بزرگ با مساحت 4114 متر مربع است. کیلومتر، که حدود 5 درصد از امارات بدون جزایر است.

مناطق قدیمی دبی 1500 متر مربع مساحت دارند. و به دلیل میراث و تاریخ آن، "مروارید خلیج" و "جواهر جهان" نامیده می شود.

اندازه جمعیت امارت دبی در پایان سال 2019 3355900 نفر برآورد شده است. از این تعداد 2,331,800 مرد و 1,024,100 زن هستند.

نسبت بیشتر مردان در جامعه دبی (229 مرد در هر 100 زن) به این واقعیت نسبت داده می شود که اکثر کارگران خارج از کشور را مردان تشکیل می دهند که اعضای خانواده خود را همراهی نمی کنند.

 

طبق گزارش مرکز آمار و رقابت فدرال. جمعیت تخمینی اتباع امارات متحده عربی تا سال 2010 در امارت دبی عبارت بود از:

مرد: 84245

زن: 83784

مجموع: 168,029

موقعیت و جغرافیا

این امارت در ساحل شرقی شبه جزیره عربستان و در گوشه جنوب غربی خلیج فارس واقع شده است. این کشور با ابوظبی در جنوب و شارجه در شمال شرقی مرز مشترک دارد. این کشور در جنوب شرقی با سلطان نشین عمان مرز بین المللی دارد. دبی تقریبا 16 متر است. یا 52 فوت بالاتر از سطح دریا.

شهر دبی پایتخت امارت است. مشخصه آن نهر تاریخی است که شهر را به دو دسته تقسیم می کند:

• دیره در شمال

• بر دبی در جنوب

در سال 2016، یک سیستم آدرس دهی جدید راه اندازی شد که شامل تقسیم امارت به 14 منطقه بود.

دبی دارای چندین سواحل شنی در ضلع غربی خود، جنگل حرا در انتهای شرقی نهر، بیابان های بسیاری در مناطق داخلی و غربی و وادی ها در منطقه هاتا است.

اقتصاد

نهر دبی یک بندر طبیعی بود. این به دبی کمک کرد تا به مرکزی برای ماهیگیری، مروارید و تجارت دریایی تبدیل شود. در آغاز قرن بیستم، دبی به یک شهر بندری موفق تبدیل شد.

کشف نفت در سال 1966 امارت و شیوه زندگی آن را متحول کرد. اولین صادرات نفت دبی در سال 1969 با دوره ای از توسعه سریع دنبال شد که پایه های جامعه مدرن امروزی را بنا نهاد.

دبی اولین بانکی بود که با افتتاح بانک اسلامی دبی (DIB) در دهه 1970، علاوه بر راه اندازی بازار مالی دبی (DFM)، که اولین بورس جهانی مطابق با شریعت است، بانک های اسلامی را در سراسر جهان تأسیس کرد.

در دهه 1980 و اوایل دهه 1990، دبی تصمیمی استراتژیک گرفت تا به عنوان یک مقصد گردشگری با کیفیت بین المللی مطرح شود.

اقتصاد دبی دیگر متکی به نفت نیست. اکنون تنوع بیشتری دارد. با تکیه شدید بر تجارت، خدمات و بخش های مالی، با یک جامعه تجاری پر رونق. تولید ناخالص داخلی دبی تا سال 2014 به حدود 338 میلیارد درهم رسید.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، طرح دبی 2021 را در سال 2014 راه اندازی کرد. هدف این طرح تقویت موقعیت دبی به عنوان یک بازیگر کلیدی در اقتصاد جهانی و یکی از پنج کشور برتر است. مراکز تجاری، لجستیکی، مالی و گردشگری.

در نوامبر 2013، دبی به عنوان میزبان نمایشگاه جهانی 2020 انتخاب شد.

دبی دارای هتل های درجه یک، معماری مدرن، مکان های تفریحی و غذاخوری، بازارهای سنتی، مراکز خرید و رویدادهای ورزشی است.

برخی از جاذبه های گردشگری مهم در امارت عبارتند از وادی هاتا، هتل بادبانی شکل برج العرب، که همچنین تنها هتل هفت ستاره جهان است و برج خلیفه که بلندترین آسمان خراش جهان است.


ابوظبی

ابوظبی اولین و بزرگترین امارت است. جمعیت آن در اواسط سال 2014، 2.65 میلیون نفر بود. تولید ناخالص داخلی ابوظبی برای سال 2014، 960146 میلیون درهم (به قیمت فعلی) بود.

درباره ابوظبی

ابوظبی بزرگترین امارت در امارات متحده عربی است که 84 درصد از خاک ملی را اشغال می کند. دارای 200 جزیره و خط ساحلی طولانی به طول 700 کیلومتر است. مساحت کل آن 67340 کیلومتر مربع است.

شهر ابوظبی در امارات پایتخت فدرال امارات است.

جمعیت

بر اساس مرکز آمار ابوظبی ، جمعیت تخمینی امارت در اواسط سال 2016، 2,908,173 نفر (شامل 1,857,618 مرد و 1,050,555 زن) بود. 551535 نفر اتباع امارات و 2356638 نفر خارج از کشور بودند. متوسط ​​نرخ رشد سالانه جمعیت برای سال های 2010 تا 2016، 5.6 درصد بوده است.

 موقعیت و جغرافیا

امارت ابوظبی در ساحل خلیج عربی قرار دارد و از شرق با سلطان نشین عمان، از جنوب و غرب با پادشاهی عربستان سعودی و از شمال شرق با امارت دبی همسایه است. سه منطقه اصلی امارت عبارتند از:

شهر ابوظبی

العین  در شرق

الظفره  (که قبلاً به نام الغربیا شناخته می شد) در غرب.

در منطقه شرقی، در جنوب شهر العین جبل حفیت - بلندترین قله امارت (1240 متر) قرار دارد.

الظفره دارای هفت شهر اصلی است: لیوا، مدینات زاید، غیاثی، رویس، میرفا، سیلا و جزیره دلما.

شهر ابوظبی توسط چهار پل به سرزمین اصلی متصل می شود: پل مقطع، پل مصفا، پل شیخ زاید و پل شیخ خلیفه.

اقتصاد

در طول دهه های اخیر، امارت ابوظبی دستخوش تحول قابل توجهی در رشد اقتصادی شده است. با توجه به چشم انداز رهبران ابوظبی و فراوانی ذخایر نفت و گاز طبیعی، این امارت به یک قطب پویا و رقیب اصلی در صحنه جهانی تبدیل شده است. ابوظبی در حالی که موفقیت بخش نفت را به رسمیت می شناسد، سخت کار می کند تا وابستگی خود به هیدروکربن ها را کاهش دهد و اقتصاد امارات را گسترش دهد. سرمایه گذاری در زیرساخت ها، گردشگری، حمل و نقل، بهداشت و آموزش در راستای برنامه اقتصادی 2030 دولت ادامه دارد.

گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی ابوظبی ایفا می کند. سرمایه گذاری عمده در استراحتگاه های لوکس جدید و هتل های تجاری در حال انجام است. ابوظبی چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان و ساکنان خود دارد: چشم انداز همه کاره، مرکز سرمایه گذاری پر رونق، و محیطی دوستانه که یکی از بالاترین درآمد سرانه و یکی از پایین ترین نرخ جرم و جنایت در جهان را دارد.

تولید ناخالص داخلی ابوظبی برای سال 2014، 960146 میلیون درهم (به قیمت فعلی) بود.

  

غدان 21- برنامه شتاب دهنده ابوظبی

در سال 2018، ابوظبی یک  طرح توسعه 50 میلیارد درهم  برای امارت ابوظبی را تصویب کرد. هدف غدان21،ارتقای رقابت پذیری ابوظبی بر اساس چهار اصل اصلی است:

تجارت و سرمایه گذاری

جامعه

دانش و نوآوری

سبک زندگی. 

اهمیت گردشگری

ابوظبی به مرکزی برای رویدادهای ورزشی در سطح جهانی مانند: مسابقات قهرمانی گلف ابوظبی، مسابقه معتبر مسابقه صحرای ابوظبی کراس کانتری و مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک ابوظبی تبدیل شده است.

علاوه بر این، این شهر به زودی میزبان بزرگترین مراکز فرهنگی برتر جهان است که شامل موزه ملی شیخ زاید ، گوگنهایم ابوظبی و لوور ابوظبی می شود.

ابوظبی سرشار از شگفتی های طبیعی است. در حالی که واحه معروف لیوا امارات در جنوب امارت خانه برخی از بزرگ‌ترین و زیباترین تپه‌های شنی جهان است، باغ شهر العین در دامنه‌های جبل حفیت میزبان چندین مکان میراثی است.

 ابوظبی دارای یک شورای اجرایی است که بر اساس آن بخش های جداگانه مانند وزارتخانه ها فعالیت می کنند. همچنین دارای چندین آژانس خودمختار با اختیارات مشخص و یک شورای مشورتی ملی 60 نفره متشکل از نمایندگان قبایل اصلی است. مناطق العین و الظفره امارت و پایانه نفتی آن در داس توسط نمایندگان حاکمان اداره می شوند، در حالی که شهرهای اصلی آن، ابوظبی و العین، توسط شهرداری ها اداره می شوند. یک اداره شهرداری برای منطقه غرب ایجاد شده است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده