ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سفر به ازبکستان | بازار بزرگ آسیای مرکزی در تاشکند

سفر به ازبکستان | بازار بزرگ آسیای مرکزی در تاشکند

بازار های معروف تاشکند کدام است؟

در زمان‌های قدیم بازارها مکانی بودند که مردم نه تنها برای تجارت، بلکه برای تبادل اخبار، اشتراک‌ گذاری شادی‌ها، ملاقات با دوستان در چای‌ خانه‌های فراوان، در همه بازارها گرد هم می‌آمدند. بسیاری از بازارهای شرق نه تنها مراکز زندگی تجاری، بلکه زندگی شهری نیز بودند. آن‌ها مکان‌هایی بودند که در آن فرمان‌های حاکمان اعلام می‌شد، جنایتکاران در آنجا مجازات یا عفو می‌شدند و جشن‌های عامیانه برگزار می‌شد. میدان رجستان سمرقند یکی از نمونه‌های این بازارهاست که در قرن نوزدهم میزبان صفه‌ های و گنبدهای تجاری بخارا بود که نه تنها محلی برای خرید و فروش، بلکه محلی برای ملاقات و تبادل اخبار بود.


بازارها به طرز شگفت آوری متنوع بودند. ردیف‌هایی از ابریشم وجود داشت که انواع ابریشم از هند و چین به فروش می‌رسید، همچنین ردیف‌های صنایع دستی که می‌توان از آن‌ها سرامیک، مس، ظروف آهنی، فلزات گرانبها خرید و تنها بخش کوچکی از ثروت بازارهای شرقی بود. بیشتر بازارهای قدیمی ازبکستان در شاخه های جاده ابریشم واقع شده اند و تاریخ بسیار کهنی دارند. به طوری که بسیاری از بازارهای خوارزم قدمتی به قرن 6 تا 10 دارند، برخی از بازارهای سمرقند و بخارا را نیز می توان به همین دوره اشاره کرد.


تاریخچه تاشکند

این بازار تاریخی بیش از دو هزار سال قدمت دارد و بازار آلای اولین بار در قرن دهم تأسیس شد، زمانی که به عنوان مرکز تجاری برای بازرگانان از مناطق مختلف جاده ابریشم مورد استفاده قرار گرفت. همچنین، در مرکز بازی بزرگ بین امپراتوری بریتانیا و روسیه قرار داشت و برای قرن‌ها مرکز اصلی اقتصادی و فرهنگی منطقه آسیای مرکزی بوده است.


این بازار در ابتدا در شهر سمرقند قرار داشت اما در قرن سیزدهم به مکان فعلی خود در دره فرغانه منتقل شد. از آن زمان، این بازار یک مقصد محبوب برای تجار محلی و بازرگانان بین‌المللی بوده است. در طول قرن ها، این بازار به دلیل فضای پر جنب و جوش و انتخاب متنوع کالاها به خوبی شناخته شده است.


بازار به دو بخش تقسیم می شود: بخش قدیمی که در مرکز قرار دارد و بخش جدید که در خارج از مرکز قرار دارد. بخش قدیمی جاذبه اصلی است و بسیاری از مغازه ها، رستوران ها و کافه ها را در خود جای داده است. همچنین چندین مسجد و مدرسه و یک بازار بزرگ سرپوشیده وجود دارد. قسمت جدید بسیار مدرن تر است و دارای تعدادی مغازه، رستوران و کافه مدرن است.


معماری بازار آلای

با مجموعه ای از سازه های سقف گنبدی شکل مشخص می شود که به چورمینار معروف هستند. این گنبدها از آجرهای پخته و لعابدار ساخته شده و توسط قابهای چوبی نگه داشته می شوند. گنبدها با نقوش هندسی و کتیبه های پیچیده تزئین شده اند. چیدمان بازار نیز منحصر به فرد است، زیرا از مجموعه ای از گالری های به هم پیوسته تشکیل شده است که هزارتویی از گذرگاه های باریک را تشکیل می دهند.


انتخاب کالا

بازار آلای طیف وسیعی از کالاها از اقلام سنتی مانند ادویه جات، پارچه و فرش تا لوازم الکترونیکی مدرن و سایر اقلام را ارائه می دهد. بازار به بخش هایی تقسیم می شود که هر کدام مجموعه ای منحصر به فرد از محصولات را ارائه می دهند. برخی از اقلام محبوب تر عبارتند از ادویه جات، مانند زعفران و زیره، و همچنین پارچه ها و فرش های سنتی ازبکستان این بازار انواع لوازم الکترونیکی مدرن مانند رایانه و تلفن همراه و همچنین مجموعه ای از سوغاتی ها و صنایع دستی محلی را ارائه می دهد.


حال و هوای بازار آلای

بازار آلای به خاطر فضای سرزنده‌اش معروف است، این بازار مقصد مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است و حس رقابت پر جنب و جوشی در هوا وجود دارد. برای معامله گران معمول است که در مورد قیمت ها مذاکره می کنند و به شوخی دوستانه می پردازند، که بازار را به مکانی عالی برای یافتن یک معامله تبدیل می کند.


محبوبیت بازار آلای

بازار آلای در سال های اخیر به طور فزاینده ای مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است و گردشگرانی که برای تجربه فضای منحصر به فرد آن و خرید برخی از اقلام منحصر به فرد آن به بازار می آیند. گردشگران می توانند به راحتی راه خود را در بازار پیدا کنند، زیرا بازار به خوبی سازماندهی شده و به بخش هایی تقسیم شده است. علاوه بر این، رستوران ها و کافه های متعددی در این منطقه وجود دارد که برای بازدیدکنندگان مکانی برای استراحت و لذت بردن از برخی از غذاهای لذیذ محلی فراهم می کند.


امروزه بازار آلای به درستی یکی از قدیمی ترین بازارهای تاشکند محسوب می شود. بازار عالی (آلای) اخیراً مدرن شده است. دارای ردیف‌های محصولات است که می‌توانید شیرینی‌های شرقی، میوه‌ها و سایر غذاها را بخرید، بازار کک‌فروشی نیز وجود دارد که متنوع است. علاوه بر این، بازار مدرن آلای به خاطر مجموعه دو طبقه جواهراتش که می توانید نقره و طلا بخرید، شهرت دارد. بازارهای شرقی فقط بازار نیستند، بازار بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ شرق است.


یکی از محبوب ترین و باستانی ترین مکان های ساکنان تاشکند در مرکز شهر قرار دارد و بیش از 4 قرن پیش ایجاد شده است. در اینجا جدای از هیاهوی مادی خارجی - چیزی عرفانی وجود دارد. شخصیت و روح فردی خود را دارد. در شهرهای باستانی آسیایی در امتداد جاده ابریشم، بازار همیشه مرکز طبیعی تلاقی زندگی و فرهنگ بود.


بازار آلای نمادی از شهر باستانی است که در مسیر کاروان‌هایی قرار گرفته است که از طریق آن از مراتع مرتفع شرق تین شان از طریق دره فرغانه گله‌های گاو گوشتی رد می‌شود. با ظهور بازار امپراتوری روسیه، که در مرز بین شهر قدیمی و پایتخت بخش اروپایی ترکستان ظاهر شد، به محلی برای تجارت کالا تبدیل شد و خریداران روسی را تشویق کرد.


به بازارهای تاشکند خوش آمدید

تاشکند با بازارها و بازارهایش به خود می بالد. تقریباً هر چیزی را می توانید در بازارهای تاشکند بخرید از غذای ارزان و میوه های تازه گرفته تا هنر و سوغاتی، حدود 20 بازار عمده در تاشکند برای انتخاب وجود دارد ، بنابراین ساعت ها خرید برتر در پیش روی شماست!


بازار چورسو

برای تجربه خرید واقعی در تاشکند از بازار چورسو ، قدیمی ترین بازار تاشکند دیدن کنید . صدها سال پیش، یکی از شلوغ ترین بازارهای آسیای مرکزی بود ، زیرا در مسیر جاده ابریشم قرار دارد . مکان در تمام این سال ها تغییر نکرده است اما ساختمان های قدیمی جای خود را به ساختمان های مدرن داده اند.

بازار چورسو یک بازار سنتی است که در مرکز شهر قدیمی تاشکند ، پایتخت ازبکستان واقع شده است . زیر ساختمان گنبد آبی رنگ و محوطه های مجاور کلیه مایحتاج روزانه فروخته می شود. بازار چورسو در خیابان چورسو مترو تاشکند ، نزدیک مدرسه کوکلدوش واقع شده است. چورسو واژه ای از زبان فارسی به معنای چهارراه یا چهار نهر است.


به بازار کاروان در تاشکند خوش آمدید

بازار کاروان‌ها با وسعت زیاد در تاشکند بی‌نظیر است . شما یک روز کامل را صرف دور زدن بخش غذا با اسلایدهای متعدد برنج، کلم، هندوانه و خربزه می کنید . در این بازار می توانید همه چیز را برای خانه بخرید، بنابراین در بین مردم شهر بسیار محبوب است.


بازار کشاورز یونس آباد

بازار یونس آباد در یکی از پرجمعیت ترین مناطق تاشکند – یونس آباد و نزدیک به برج تلویزیون تاشکند و مرکز خرید مگا پلنت واقع شده است . مانند همه بازارهای محلی تاشکند ، یونس آباد در تمام طول سال به خریداران میوه و سبزیجات تازه، و هم چنین بسیاری از گونه های ماهی، غلات و البته مروارید هر بازار و غرفه های پر از آجیل، میوه های خشک و ادویه های شرقی را به خریداران عرضه می کند.

هر زمانی از سال محصولات فصلی خاص خود را دارد. در بازار بهاری مملو از توت فرنگی، گیلاس در حال رسیدن، سیب زمینی نو و سبزی. در تابستان غرفه ها مملو از انواع میوه است.


بازار کشاورز آسکیاس

واقع در یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌های تاشکند – چیلنجار، با فراوانی محصولات تازه، انواع کیک‌های مختلف، ادویه‌های رنگارنگ و خوش طعم وجود دارد. در اینجا شما به طور انحصاری پیشنهاداتی برای خرید و چانه زدن را پیدا خواهید کرد . جالب ترین مکان در بازار کشاورز ردیف های رنگارنگ و معطر ادویه های شرقی است. هیچ کس نمی تواند از کنار آنها بگذرد.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده